Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. marts 2014 - 18:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

K3b driller Hvordan kan jeg ændre det

http://cl.ly/image/3C1W1n3C0n0Q

Jeg får disse fejl når jeg brænder f.eks en film eller en mp3 fil i k3b

Der står jeg kan bruge k3b setup til at løse problemet.

Mit problem er at den kan jeg ikke finde ud af

openSUSE 13,1  64 bit er installeret

Håber en person på E. hjælpe mig
Avatar billede double-g Juniormester
23. marts 2014 - 20:56 #1
Nu har jeg ingen optiske drev så jeg kan ikke tjekke det selv, men hvis du går ind under

- indstillinger -> indstil k3b -> programmer -> permissions ->

så burde du kunne tildele de rigtige tilladelser

Ellers kan du se stien til hvor programmerne er placeret under

- indstillinger -> indstil k3b -> programmer -> programmer

og så redigere tilladelserne manuelt direkte på filerne
Avatar billede Andershoegh Seniormester
23. marts 2014 - 22:13 #2
Under - indstillinger -> indstil k3b -> programmer ->    Der har jeg
ikke noget der hedder permission eller tilladelser

Det har jeg under enheder, og der faktisk står at man kan ændre dem

se skærmbillede

http://cl.ly/image/1I041D0a0O1Q

der sker bare ingenting når jeg prøver. Heller ikke hvis jeg er logget ind som root

Manuelt på denne fil er tilladelserne til at kunne læse og skrive
Avatar billede Andershoegh Seniormester
23. marts 2014 - 23:00 #3
Et eller anden mærkeligt er der dog sket. :-)

Nu er der ingen problemer med at brænde mp3 filer, hvad der er langt det vigtigste for mig

og fejlmeldingen er nu ved en film:    Kun MPEG-1- og MPEG-2-videofiler understøttes.

Den film jeg prøver at brænde MPEG-4,  så måske er det forklaringen.

Men som sagt, er det der betyder noget, at jeg kan brænde musik.
Mere end tilfreds med det. Det andet er ligegyldigt.

Så hvis du gider smide et svar så er du velkommen til det

Tak for din hjælp
Avatar billede double-g Juniormester
24. marts 2014 - 21:46 #4
Nåja, jeg har ikke gidet opdatere k3b, da jeg alligevel ikke  har noget optisk drev, så det er nok derfor den grafiske brugerflade ikke er helt som din, men du er inde det helt rigtige sted, og rettighederne skal stå som de gør øverst som root,cdrom

Ja hvis du vil brænde din mpeg4 film, så er du nødt til at installere mpeg4 understøttelse eller konvertere filmen til mpeg-1 eller mpeg-2
Avatar billede Andershoegh Seniormester
24. marts 2014 - 22:05 #5
Jeg har selvfølgelig opdateret k3b, da jeg ikke gider lave manuelle opdateringer. Apper virker da ganske fint.

Du fik mig på sporet og godt lige at vide, at det nu står rigtigt. Så har jeg i det mindste ikke lavet ulykker

Ved godt tiden for de optiske drev er så godt som gået, og har også fået lavet mit første usb-stick der kan boote med openSUSE 13,1  :-)
Avatar billede double-g Juniormester
24. marts 2014 - 22:56 #6
Jeg har skam også stadigvæk min awesome DVD brænder x16. Jeg har bare ingen IDE controller på mit nye bundkort :-/

Men når først man har prøvet hastigheden ved at installere fra en USB stick, så er det pludselig ikke længere slet så vigtigt at have en fungerende DVD brænder. :-)
Og backup ender alligevel i skyen nuomstunder.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
24. marts 2014 - 23:20 #7
Glæder mig faktist også til at prøve det

Har haft denne pc i tankerne

http://www.dustinhome.dk/product/5010662393/asus-eeebox-1033-atom-1-8-4gb-320-gt610m-no-os/?utm_campaign=edbpriser&utm_source=edbpriser.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=1029&ShowPriceIncVat=true

Som Helgec skrev i sin guide til Killdisk:

Mere jomfrueligt kan det vel ikke blive :-)
Avatar billede double-g Juniormester
25. marts 2014 - 21:40 #8
Den er da godt nok billig og uden Windows, så det tæller da på plussiden.

Men jeg synes de fedter lidt med oplysningerne om hvad for hardware de har smidt i den, og det lyder knap så lovende, og helt over på minussiden er at den kun kommer med 4GB RAM og det faktisk også er MAX, så du ikke kan fylde mere i selvom du får lyst, og med en lille smule uheld, så risikerer du endda at RAM'en er delt med grafikkortet, så den forlods sætter sig på ½GB.

Men det kan selvfølgelig også være det er mig, der er blevet kræsen, efter jeg har vænnet mig til at samle mine egne pc'er af udsøgte stumper og overskydende dimser fra skabet :-)