Avatar billede ZeBa Ekspert
22. marts 2014 - 02:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Placering af fotos - PS CC

Jeg har en serie på 10 portrætfotos af en person, som bevæger hovedet en smule på billederne, drejer det lidt, bøjer det lidt osv.
Nu vil jeg så gerne lave en serie ud af dem, således at alle billederne bliver beskåret ens, altså samme procentdel af originalen og samme bredde-højdeforhold - og sådan at ansigtet anbringes det samme sted - så godt det nu kan lade sig gøre, fordi hun som sagt bevæger hovedet lidt.
Men jeg kan ikke regne ud, hvordan pokker jeg laver det.
Nogen ideer?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2014 - 08:47 #1
Måske med et lag som ramme husk at gemme rammen til næste billede så de bliver ens.
http://gratisupload.dk/vis_billede/708820/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. marts 2014 - 09:00 #2
I Photoshop har man mange muligheder.
Man kan også sætte sin markeringsramme til en fast størrelse.
Prøv dig frem med første billede for at finde passende størrelse.
http://finnrasmus.dk/markeringsramme.pdf
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. april 2014 - 00:35 #3
Nu fandt jeg ud af det: Alle billeder er taget med nogenlunde samme afstand, så man starter med at scalere alle billederne ned til samme størrelse - og derpå skærer man så et rigelig stort stykke af det og lægge det ind som et lag sammen med de andre.
Så det må være poko1, jeg skal have et svar fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2014 - 15:31 #4
Luk selv samler ikke
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. april 2014 - 18:14 #5
ok og tak