Avatar billede nanna31 Praktikant
24. marts 2014 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Script til Illustrator

Jeg har brug for et kompliceret script til Illustrator C6, som kræver en mail korrespondance.
Hvor kan jeg finde hjælp til dette - evt. komme i kontakt med en dygtig scripter?
Avatar billede lars_andersen Nybegynder
21. april 2014 - 23:25 #1
Du kan prøve at kontakte Gert Laursen fra Advice360 www.advice360.dk Han har flere gange hjulpet os med scripts til både InDesign og Illustrator.
Avatar billede nanna31 Praktikant
22. april 2014 - 07:34 #2
Jo tak Lars, men har I så ikke været kursister hos ham?
Avatar billede lars_andersen Nybegynder
22. april 2014 - 17:43 #3
Jeg har været på et InDesign kursus hos ham for et par år siden, men det havde ikke noget med scripts at gøre. Ud over at holde kurser, så laver de også produktion. Han har bl.a. hjulpet os med forskellige former for optimering af vores produktion. Både InDesign  Illustrator og i forhold til Acrobat.
Avatar billede nanna31 Praktikant
22. april 2014 - 21:53 #4
Mon ikke Gert har bedre ting at bruge sin fritid på en at hjælpe tilfældige personer derude med alverdens tekniske udfordringer for sjov skyld, og hans timeløn er nok heller ikke i den beskedne ende efter kursuspriserne at dømme. Det har nok haft en betydning, at du har været kursist der for nyligt.

Findes der ikke andre muligheder for at få hjælp til Illustrator scripts.
Avatar billede lars_andersen Nybegynder
23. april 2014 - 18:58 #5
Ok, du vil have et kompliceret script gratis? Det kunne du jo bare have sagt. Held og lykke med det :-)
Avatar billede nanna31 Praktikant
23. april 2014 - 20:31 #6
Ej gratis behøver det nu ikke være, men ligefrem at betale en kendt kursusudbyder for at scripte for mig, den option gemmer jeg lige lidt endnu.

Jeg har ikke kunnet finde synderligt mange Illustratorscripts på nettet so far - måske kender du et godt sted, hvor jeg kan søge?
Avatar billede lars_andersen Nybegynder
23. april 2014 - 21:16 #7
Så vidt jeg ved, så findes der ikke ret mange til Illustrator, fordi de er langt svære at lave end til InDesign. Og så fordi InDesign jo er langt mere populært. Vi fik lavet et Illustrator script der fjernede elementer udenfor selve dokumentet. Det gav vi 800 kr. for. De Indesign scripts vi har fået lavet har kostet mellem 1000 og 3000 kr. Og med vores produktion (magasiner), har de været alle pengene værd. Så kan du jo selv vurdere om det er mange penge, i forhold til hvad du skal bruge.

Du kan jo prøve på Adobes egen hjemmeside, der har de også scripts. Men der findes generelt ikke ret mange.
Avatar billede nanna31 Praktikant
24. april 2014 - 08:05 #8
Ok Lars, tak for informationerne - jeg må lige overveje situationen, mens jeg kigger mig omkring så :)