Avatar billede skoop Praktikant
25. marts 2014 - 01:06 Der er 6 kommentarer

C# mangler et torrent bibliotek!!

Jeg har i frustration gennemsøgt internet efter et torrent bibliotek som faktisk virker!

Har måtte opgive monotorrent pga. det er outdated og ikke ser ud til at virke ordentligt mere. Er der noget jeg har overset? Er det måske tid til at man burde skrive et torrent class selv? måske åbne det som et open source projekt? Hvad mener i? Har jeg overset noget?
Avatar billede shako Novice
25. marts 2014 - 13:22 #1
Monotorrent er det eneste C# Library til Torrent funktioner jeg kender - og det er lidt gammelt.

Det virker som et fint projekt at gå igang med - men hvad er formålet?
Avatar billede skoop Praktikant
25. marts 2014 - 22:20 #2
Formålet er egentlig bare at have en torrent bibliotek som man kunne bruge til diverse ting :) jeg personligt skal bruge det til at streame noget video mellem to clienter.
Avatar billede montago Praktikant
30. april 2014 - 14:07 #3
undskyld jeg siger det, men det giver NADA mening at bruge torrent til at streame video (o_O)

torrent er til at overføre filer med stor datasikkerhed pga hashing.

streaming er et helt helt helt andet paradigme !
Avatar billede skoop Praktikant
30. april 2014 - 15:18 #4
Tror du skal gentænke anvendelsesmulighederne for et peer-to-peer netværk.

Et peer netværk kan også bruges til at allokere server belastning, eller helt fjerne den fra en central server.

F.eks. spotify er et godt eksempel. De bruger en kombination af en central server og brugerne til at streame deres musik. Det er bl.a. derfor at de kan opnå de høje hastigheder næsten uden latency :).

Forstår godt din bekymring i forhold til sikkerheden, dog er det lidt ligegyldigt da den torrent-fil som bliver downloaded, før videoen streamer, indeholder en hash-table som har hashen på hver stykke af filen man downloader. Disse stykker af filen bliver således tjekket undervejs og det er derfor utroligt svært at 'fake' et stykke af filen.
Avatar billede montago Praktikant
30. april 2014 - 15:22 #5
jeg ved sku godt hvordan torrent virker - og med sikkerhed mener jeg kun datasikkerhed.

Torrent er ikke bygget til video streaming.

og hvis det bare er imellem 2 klienter findes der bedre måder at gøre det på - torrent hjælper ikke på upload hastigheden, medmindre flere brugere er med til at hoste den.
Avatar billede skoop Praktikant
30. april 2014 - 15:38 #6
Der er flere brugere :) men rolig nu, var ikke min mening at gøre dig sur.