Avatar billede hellhunter Nybegynder
25. marts 2014 - 07:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 mirroring af drive C

Jeg har brug for at lave et mirror af mit C drive på én af mine maskiner på arbejde.
Det er en desktop maskine hvor der er installeret Windows 7 Professional.

Har set at man nemt kan lave et mirror v.h.a. RAID1 som ligger i selve operativ systemet.
Har set mange videoer af, hvordan man egentligt gør, og har også prøvet det med 2 mindre diske (véd godt at de skal have nøjagtigt samme størrelse).
Men disse diske var sat op som drive F og G, hvilket jo gør tingene relativt let.

Hvordan gør man så hvis det er selve boot partitionen (C drive) man skal lave et mirror af.
Jeg ønsker en flydende redundant kopi, vel vidende at hvis jeg sletter en fil på den ene disk så ryger den også ud af den anden disk, altså ikke en backup. (det gør jeg på anden måde)

Grunden til dette er, at jeg har adskillige databaser liggende, og vil ikke bruge tid på at re-installere OS samt al software, for derefter at gen installere databaserne.

Vil man med fordel kunne bruge selve Windows 7 Pro med RAID1 til dette formål.
Det er jo nemt 'bare' at dismounte en disk og sætte den offline, for derefter 'bare' at sætte den online og derved skulle kunne boote på den igen, men problemstillingen er jo en anden, idet jeg ikke har diskmgmt.msc til rådighed, før jeg har sat harddisken offline og online igen ... men hvordan?
Min boot partition er jo 'død'
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 07:56 #1
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 07:59 #2
men ellers ved jeg ikke meget om det

lavede før i tiden image der lå på server og installerede dem den vej

så kan du ikke bruge det til noget så ok
Avatar billede hellhunter Nybegynder
25. marts 2014 - 09:14 #3
Hej treatmenice,

Kender godt til DriveImage XML, og har også haft brugt det.
Men det er ikke det jeg jagter, idet jeg ikke vil boote f.eks. fra WindowsPE eller lignende.

Jeg ved der findes en løsning v.h.a. RAID1 direkte i Windows 7.
Jeg ville bare vide hvordan man gør det fra C (bootable) disken.
Avatar billede hellhunter Nybegynder
29. juli 2014 - 14:31 #4
Fungerede fint alligevel.
Tak
Avatar billede hellhunter Nybegynder
11. august 2014 - 12:34 #5
Fungerede fint alligevel.
Tak