Avatar billede ReyRayVG9 Nybegynder
25. marts 2014 - 09:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilke RAM?

Hej

Jeg har en iMac, som jeg overvejer at få sat flere RAM i. Dog er jeg helt på bar bund mht hvilken slags RAM jeg bør købe.
Jeg er heller ikke sikker på hvilke oplysninger i gerne vil have for at kunne hjælpe mig, men her er lidt at gå ud fra.

iMac 21,5", ultimo 2012
Processor 2,7 GHz Intel Core i5
Hukommelse 8 GB 1600 MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForce GT 640M 512 MB

Hvis der er noget info som i vil have, må i lige prøve at skrive.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. marts 2014 - 09:39 #1
Det er denne linje du skal bruge:
Hukommelse 8 GB 1600 MHz DDR3

Men tjek først om der er plads til flere.
Avatar billede buttwipe Juniormester
25. marts 2014 - 13:21 #2
Såvidt jeg husker kan man ikke opgradere ram på en 21" fra 2012 - kun på 27".
21" eren skal købes med den mængde man regner med at få brug for
Avatar billede ReyRayVG9 Nybegynder
25. marts 2014 - 17:26 #3
Jeg har ladet mig fortælle at man kan få et appleservicecenter til at sætte flere i, men jeg har også læst at hvis man køber RAM herigennem er de meget dyrere. Derfor tænkte jeg at man kunne købe RAM først og få dem til at skifte dem.
Hvis man nu laver en fuld udskiftning, er det så ligemeget hvilket mærke det eksempelvis er, eller skal det være samme slags/producent?
Avatar billede ReyRayVG9 Nybegynder
08. juni 2014 - 00:19 #4
ok