Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload filer til hjemmeside - hvordan?

Jeg har lige købt et domæne hos domaindirect og jeg går ud fra at jeg også får et webhotel med i købet, for de ialt 148 kr.
Nu skal jeg så bare lige finde ud af hvor jeg placerer de fem SharePoint-filer som min hjemmeside består af, hvoraf den ene er index.htm.
Jeg er helt grøn når det kommer til at uploade hjemmeside, så hvis nogen har et par tricks er jeg meget lydhør.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 21:51 #1
Der er desværre ingen support at få hos Domaindirect til deres gratis hjemmesider.
Så hvis en eller anden kan/vil forklare mig hvordan jeg uploader min SharePoint-hjemmeside hos domaindirect skal det være step by step, ellers forstår jeg det ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
26. marts 2014 - 07:57 #2
Først og fremmest skal du bruge en FTP-klient. Hvis du ikke har sådan en, er der en fin, gratis en her: http://filezilla-project.org - Bare vælg "download client". Men der er tonsvis af dem, inkl. addons til Firefox osv, og til dette er de alle lige gode.

Så skal du bruge dine FTP-oplysninger. Der skal du logge ind på din bruger på domaindirect.dk, klikke på menuen Kundecenter -> Mine webhoteller, og der klikke på "Se/ret FTP oplysninger". Notér tre ting: FTP-server, FTP-brugernavn og FTP-kode.

Start din FTP-klient. Hvis det er FileZilla, skal de tre oplysninger udfyldes i den rækkefølge i de tre første felter i toppen. Den fjerde, port, kan du bare lade være. Så skulle du gerne logge ind, og i højre side kunne se filerne på serveren.

Husk at din webside skal placeres i mappen "httpdocs", ikke i roden.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 09:26 #3
Tak, men jeg tror nok der er en FTP-klient i domaindirect. Jeg har i hvert fald uploadet filerne i en mappe der hedder "httpdocs" og hjemmesiden kommer også frem når klikker på mit domæne. Der er bare lige det at jeg ikke får billederne med, de ligger i en mappe jeg har kaldt "images". Gad vide hvad jeg gør med dem?
Avatar billede Slater Ekspert
26. marts 2014 - 09:36 #4
Det er rigtigt, der er en fil-manager i domaindirects kontrolpanel. Jeg ville bare ikke bruge den, men ja, den virker, hvis man hellere vil holde det simpelt.

Har du også uploadet dine billeder, så de ligger i samme relative mappe i forhold til dine html-filer som før?

I så fald, er stierne til billederne absolutte eller relative i html'en?
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 13:29 #5
Nu har jeg smidt billedfilerne i mappen "httpdocs" sammen med alle htm-erne, men de bliver stadig ikke vist på siden. Måske fordi stierne hedder noget med "images" til fornavn. Om lidt vil jeg prøve at fjerne fornavnet "images" og se om det hjælper. Jeg har bare været vandt til at billeder skulle ligge i en særlig images-mappe. Men sådan én er der vist ikke hos domaindirects FTP-klient. Kan det virkelig være rigtigt at hvert billede skal uploades for sig fuldstændig som var det en htm-side?
Avatar billede Slater Ekspert
26. marts 2014 - 14:20 #6
Du kan sagtens oprette mapper at lægge billederne i. Du skal bare selv lave den.

Og ja, hvert billede skal oploades. Det er en af grundene til, at det er langt bedre at bruge en rigtig FTP-klient.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 17:34 #7
Tak.Så fik jeg styr på billederne. Det er slet ikke så svært - når man ved hvad man skal gøre! Næste problem er nu at preview-siden hos dd fordeler tekst anderledes end den crome-genererede side i SharePoint som jeg har bygget siden i. DD skubber teksten helt ud til venstre, mens den fordeler sig efter mit hoved i SharePoint. Nu må ham der Murphy snart gerne holde fyraften!
Avatar billede Slater Ekspert
26. marts 2014 - 18:07 #8
Hm. Jeg må indrømme, jeg ikke helt forstår hvad du mener her. Har du  mulighed for at vise det?
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 18:23 #9
Der var heldigvis en af siderne som viste teksten korrekt. Jeg har kopieret html-n fra den side over i de andre. Så skal jeg bare til at skrive alt indholdet på ny og håbe på at det ikke flytter sig mærkelige steder hen når det bliver uploadet!!

Her kan du se hvor "langt" jeg er kommet:
http://soreny.dk
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
07. november 2014 - 15:04 #10
skriver lige et svar for at lukke