Avatar billede lindenkron Praktikant
26. marts 2014 - 06:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Screen tearing (PC[hdmi mini] -> TV [hdmi])

Hej.

Har nu kæmpet med det her problem uden at kunne finde en løsning på det i jeg ved ikke for lang tid. Tænkte jeg ville smide et forsøg på hjælp forbi herinde.

Problemet er at jeg får screen tearing på alle mine film når jeg prøver at se dem afspillende fra min PC.

Mit setup er
http://i.imgur.com/5Dd9JRq.jpg

Der er ingen screentearing når man afspiller fra HDD på TVet.
Der er ingen screentearing når man afspiller filmen direkte på PC monitoren.
Der er screentearing fra PC -> TV (Hdmi mini til HDMI)

Jeg har prøvet følgende:
Nvidia settings V-sync (Alle forskellige settings for VLC/Medieplayer)
Skærmopløsning > Hz ændring (60,59, 50, 24, 23)
Opdateret seneste firmware på TVet.
Haft forskellige GPU skærm drivere.
Testet med kun Hdmi stikket i (taget mine andre skærmstik ud)
Ændret forskellige opløsninger (1920x1080, 1680x1050, 1600x1200 osv.)
Prøvet med forskellige film. Alle samme resultat.

Nogle forslag til hvad man gøre eller ikke har gjort? Det er mig helt tabt hvordan det her formå at blive ved med at være der på trods af hvad jeg har prøvet.

Tak,
-lindenkron
26. marts 2014 - 07:00 #1
Hurtig tanke: Hvilken afspiller bruger du ?

Kan anbefale
www.videolan.org/vlc/download-windows.da.html
Avatar billede lindenkron Praktikant
26. marts 2014 - 22:27 #2
Som også nævnt ovenfor, har prøvet alle forskellige settings i både VLC player og Windows Mediaplayer.

Kan ikke finde ud af hvad det er der gør det. Forekommer mig vildt underlige.

-lindenkron
Avatar billede lindenkron Praktikant
17. september 2014 - 23:07 #3
Lukker. Fandt aldrig svaret, bruger 32 GB USB stik til at se film på nu. Virker fint uden screentearing.