Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
26. marts 2014 - 14:25 Der er 2 kommentarer

mangler hjælp til excel formel

Jeg har en masse datoer i kolonne B, der skal den ud fra en given dato finde saldoen i kolonne F, og returnere den sidste saldo på den pågældende dag. Det skal fungere sådan at jeg taster datoen på ark1, og så finder den resultatet og plotter ind i en celle der. Informationerne er hentet fra et andet sted og vil blive sat ind på ark2. Man skal så kunne sammenligne saldo for 2 år med hinanden. de andre informationer står i kolonne H(dato) og kolonne L (saldo)

ex.
A              F
03.01.14      56
03.01.14      8
02.01.14        6
01.01.14      177
Her skal den så komme frem til ex. 8, for den 03.01.14

Problemet er at datoerne er i faldende rækkefølge, der er aldrig lige mange indtastninger på den samme dato, og det kan også forekomme at der vil mangle en dato indimellem, da der ingen saldo har været den dag.
jeg har prøvet makro, men det dur ikke, da det skal være en formel der kører så snart man ændrer i oplysningerne, på ark1.
Har forsøgt med slå.op formel, men den virker kun med dato i stigende rækkefølge.
Håber nogen kan hjælpe.
26. marts 2014 - 14:44 #1
Kan du uploade et eksempel, f.eks. på gupl.dk
Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
26. marts 2014 - 15:40 #2
Jeg har lige lagt det ind på gupl.dk-http://gupl.dk/708966/  tallene 2013 til i b+F og 2014 i h+F er dem der skal bruges, Tallene i 2014 ligger lidt langt nede men det er hele kolonnen den skal regne i hvis de kommer til at ligge anderledes næste gang.