Avatar billede shako Novice
27. marts 2014 - 10:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel Database?

Jeg har udviklet et program som finder MAC adresser på et netværk ved hjælp af ARP.

Det skal kunne fungere uden internet adgang, så jeg har en lille "database" med MACs som en .txt fil som jeg kører alle MAC igennem.

I starten var der intet problem da der kun var en 10-30 forskellige, men nu har listen udvidet sig til 300 og begynder at blive langsommere.

Er der en måde hvorpå jeg kan lave et hurtigere opslag?

.txt filen er formateret således:

MAC:Company

fx.

000142:Cisco
001d70:Cisco
2c36f8:Cisco
708105:Cisco
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2014 - 13:33 #1
En txt fil er jo ikke ideel til at slå information op i.
En database som du selv nævner er en fin løsning.
Jeg ved ikke om ovenstående er 2 "felter" eller om det blot er et.
Men du kan lave det til en primary key for de er vel unikke - det gør også opslagstiden hurtigere i databasen.

Det skal dog siges at bare det at de 300 rekords kommer over i en simpel database tabel og du slår op via. SQL vil være en performance optimereting i sig selv.300 rækker er ingenting i database sammenhæng.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2014 - 14:11 #2
Brug en embedded database.

SQLServer CE
SQLite
etc.
Avatar billede shako Novice
27. marts 2014 - 15:05 #3
Hvordan laver jeg så en søgning? Jeg er ikke så meget inde i SQL syntaks.

Indtil nu looper den igennem .txt filen indtil den finder en matchende MAC.
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2014 - 15:11 #4
http://www.w3schools.com/sql/sql_like.asp

mere er det jo lidt svært at sige når du endnu ikke har etableret en databasen:)
Avatar billede anri Novice
30. marts 2014 - 22:15 #5
Alternativt kunne du læse det ind i en resistent DataTable.

300 poster er jo ikke alverden og det burde performe fint nok i hukommelsen.
Avatar billede shako Novice
31. marts 2014 - 08:20 #6
Tak. Jeg laver en embedded database.

Hvis kalp og Arne_v kunne ligge svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2014 - 15:41 #7
svar