Avatar billede gaardbo Nybegynder
27. marts 2014 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede forsvinder

Mir problem er, at jeg på en hjemmeside har lagt et baggrundsbillede ind i stedet for en sort baggrund. Billedet er der også, når jeg åbner siden på min PC med browseren (både ie og chrome), men når jeg uploader siden til webhotellet og så søger siden dér, så er baggrunden bare sort. Her er koderne for in header:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Forside</title>
<!-- TemplateEndEditable -->
<style type="text/css">
<!--
body {
background-image:url('trumpetwide.JPG')
}
-->
</style>
<!-- TemplateBeginEditable name="head" --><!-- TemplateEndEditable -->
<link rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css">
<!--
.style2 {color: #FFFFFF}
-->
</style>
<script src="Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
<script language="JavaScript" src="login.js"></script>
<link href="css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css">
<!--
.style3 {color: #FFFFFF; font-size: 14px; }
.style4 {
font-size: 10px
}
.style7 {font-size: 12px}
.style8 {color: #FFFFFF; font-size: 14px; font-weight: bold; }
.style9 {
color: #FFFFFF;
font-size: 12px;
font-style: italic;
}
.style10 {font-size: 14px}
.style14 {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: xx-large;
}
.style15 {
font-size: xx-large
}
-->
</style>
<script src="Scripts/AC_ActiveX.js" type="text/javascript"></script>

</head>
Avatar billede nissen2630 Novice
27. marts 2014 - 17:13 #1
Er du sikker på at billedet ligger i samme folder/mappe som html filen når du har uploadet dem?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
27. marts 2014 - 20:04 #2
Ja, der er jeg - ellers ville den tror jeg heller ikke den ville dukke op i browseren, når jeg åbner direkte fra harddisken.
Avatar billede nissen2630 Novice
27. marts 2014 - 21:13 #3
Det burde slet ikke virke lokalt...
du har udkommenteret din body style med <!-- -->
<style type="text/css">
<!--
body {
background-image:url('trumpetwide.JPG')
}
-->
</style>

erstattes med :
<style type="text/css">
body {
background-image:url('trumpetwide.JPG')
}
</style>
Avatar billede gaardbo Nybegynder
27. marts 2014 - 22:06 #4
Du har sikkert ret, men det var ikke nok til, at baggrundsbilledet dukkede op - kun lokalt. Nu har jeg oven i købet fået det problem, at chrome viser siden korrekt (men uden baggrundsbillede) mens IE har sat flash-knapperne i forkert rækkefælge og en af dem mangler. Prøv at se www.regimentsmusik.dk i skiftevis IE og chrome.
Avatar billede nissen2630 Novice
28. marts 2014 - 04:52 #5
He He... Sært jeg ikke opdagede den...

JPG må ikke stå med stort...Virker hvis du skriver rumpetwide.jpg
Avatar billede gaardbo Nybegynder
28. marts 2014 - 11:01 #6
Stadig ingen baggrundsbillede online - kun lokalt. Nu ser head sådan ud:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Forside</title>
<!-- TemplateEndEditable -->
<style type="text/css">
body {
    background-image:url('trumpetwide.jpg');
    background-color: #003333;
}
</style>
<!-- TemplateBeginEditable name="head" --><!-- TemplateEndEditable -->
<link rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css">
<!--
.style2 {color: #FFFFFF}
-->
</style>
<script src="Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
<script language="JavaScript" src="login.js"></script>
<link href="css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css">
<!--
.style3 {color: #FFFFFF; font-size: 14px; }
.style4 {
    font-size: 10px
}
.style7 {font-size: 12px}
.style8 {color: #FFFFFF; font-size: 14px; font-weight: bold; }
.style9 {
    color: #FFFFFF;
    font-size: 12px;
    font-style: italic;
}
.style10 {
    font-size: 14px;
    font-weight: bold;
}
.style11 {font-weight: bold}
.style12 {
    font-size: 24px
}
-->
</style>
<script src="Scripts/AC_ActiveX.js" type="text/javascript"></script>

</head>
Avatar billede nissen2630 Novice
28. marts 2014 - 11:31 #7
Husk lige at rette det i din css file.
Dette har du ikke gjort endnu.. Den står stadig som .JPG
Du har en body style både i din HTML fil og i din css.css fil
Det er den fra css filen der bliver brugt..
Avatar billede gaardbo Nybegynder
28. marts 2014 - 11:33 #8
Skal jeg have:

body {
    background-image:url('trumpetwide.jpg');
    background-color: #003333;
}

I både hver enkelt sides head OG i CSS - eller skal jeg kun have den i CSS?

Det er sgu svært ar arbejde med, når browseren lokalt gør som jeg vil, men online ikke gør det.
Avatar billede nissen2630 Novice
28. marts 2014 - 11:41 #9
det er nok at have den i din css fil.
Da css'en bliver loadet efter at du har sat body stylen i din html fil vil css filen altid overskrive denne...Det gælder alle styles der er i css filen
Avatar billede gaardbo Nybegynder
28. marts 2014 - 12:54 #10
Tak nissen2630 - det var gennembruddet. Nu er det der, og jeg har også fået det til at ligge fast, mens resten scroller. Send et svar, så kommer der points.

Men jeg har stadig et mærkeligt problem. Når jeg kalder siden på min store PC (den jeg også editerer på), så er flash-knapperne korrekte i chrome men ikke i IE. De sidder i forkert rækkefølge og der mangler også nogle. Hvis jeg bruger min laptop og åbner siden i IE, så er det helt korrekt. Jeg har 'clearet catchen' i IE flere gange.
Avatar billede nissen2630 Novice
29. marts 2014 - 08:00 #11
Tag point selv..Samler ikke på point :-)

Det er lidt spøjst du har den fejl.. Har testet i IE,Chrome og Firefox og alle ser ens ud.

Prøv at checke via F12 hvisken visnings tilstand IE står i. Det han være den er sat til en ældre version en de enden du tester på.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
29. marts 2014 - 09:26 #12
Ja, det er yderst mærkeligt. Men nu har jeg opgivet flash-knapper og lavet menuerne på en anden måde. Jeg har læst, at flash-knapper er temmelige ustabile på forskellige browsere. De er i hvert fald forsvundet om mulighed i Dreamweaver 4. Men baggrundsbilledet er der - tak for hjælpen.

Lukker.