Avatar billede greenie Nybegynder
27. marts 2014 - 21:54 Der er 1 løsning

DIR 868-L

Vi har købt en ny router, og det har virket indtil nu.
På Win7 Home kan jeg ikke finde printeren på netværket, den dukker op når jeg klikker ind på Netværk under Denne Computer, men jeg kan ikke opnå adgang til enheden, Canon MG8150.

I routerens opsætning står der (unknown) i navnet ud for IP nummeret. Jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan frigive det IP nummer som ikke svarer.

I Netværk (under Denne computer) står enheden som "CANON-MG8150 mens der også står dens serienummer under multifunktions enheder.

I den gamle router DIR-655 kunne jeg revoke et IP nummer, men den mulighed er der ikke i DIR-868-L, så hvordan får jeg givet printeren et nyt IP nummer?
25. april 2014 - 04:15 #1
Normalt kan det gøres via et webinterface eller via det medfølgende software og et USB kabel alt efter hvor sofistikeret (dyr) printeren er.

Det er best pratice at give udstyr så som NAS, server, printer en statisk IP adresse.