Avatar billede daphne Novice
28. marts 2014 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samsung galaxy S4 siger at SD-kortet blev fjernet uventet..

Jeg er lidt usikker på, hvad det er der foregår.

Jeg havde en Samsung Galaxy S2, som jeg udskiftede til en Samsung Galaxy S4, og ved den lejlighed genbrugte jeg det SD-kort, jeg havde haft i S2'eren på 16gb.

Det har så bevirket, at den ved alle mulige lejligheder, at:

''SD-kortet blev fjernet uventet. Klargør SD-kort'.

Dette gør den så flere gange dagligt, selvom jeg absolut ikke har rørt kortet.

Det undrer mig en hel del.

Er der noget jeg kan gøre for at undgå denne meddelelse ?

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. marts 2014 - 20:56 #1
Hej, Gitte.

  Du har tre muligheder:
1. Hvis kortet er tomt, kan du klargøre det fra menuen i telefonen (så formateres det og årsagen til fejlen "slettes").
2. Hvis du f.eks. har fotos og musik på kortet, så start med at lave en kopi af indholdet til din PC og klargør kortet som nævnt ovenfor.
3. Sidste mulighed er blot at indsætte kortet i kortlæseren i din PC, åbne det i Stifinder, for derefter at vælge "Sikker fjernelse" - så BURDE der blive ryddet op i det, der driller din telefon.

De bedste hilsner
Avatar billede daphne Novice
17. april 2014 - 09:24 #2
Jeg har prøvet alle 3 ting, men der var en sidste mulighed, nemlig at porten til SD-kortet var gået i udu, så derfor kunne kortet ikke læses.

Telefonen har nu været til rep, og det lader til, at den fungerer igen-igen.

Læg venligst et svar her i tråden, så point kan tildeles, og takker for input :-)

Påskehilsner fra
Gitte Daphne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. april 2014 - 11:26 #3
Hej igen - godt du kom i mål.

Sker det igen (det er desværre ikke umuligt), så tag afsæt i første punkt i #1, så har du et indtryk af om kort/SD-port i telefonen er defekt. Kan du ikke klargøre kortet, så er en af de to defekt.

De bedste hilsner - og i lige måde med den gode Påske
Carsten
Avatar billede daphne Novice
17. april 2014 - 14:09 #4
#3>
Det vil jeg gøre, og ja, det var dejligt at få sin telefon i top-form igen :-)

Mange tak for hjælpen :-)

Med venlige Påskehilsner fra
Gitte Daphne