Avatar billede thadoews Nybegynder
31. marts 2014 - 01:52 Der er 3 kommentarer

Få indhold i en form sent til mail

Hej eksperter!

Jeg sidder og roder med en form som jeg ønsker at en bruger skal udfylde og så skal indholdet sendes til en mail. Hvordan får jeg den til det? Hvad jeg kan forstå af det jeg finder på Google, så er det ikke forkert det jeg har gjort, men det virker bare ikke.

Min testform kan ses her:

<form method="post" action="mailto:example@example.dk" enctype="text/plain">
<p>Indtast dine kontaktoplysninger:</p>
<input type="text" name="navn" size="40" value="Navn" maxlength="30" />
<input type="text" name="adresse" size="40" value="Adresse" maxlength="30" />
<input type="text" name="postnummer" size="40" value="Postnummer" maxlength="30" />
<input type="text" name="email" size="40" value="Email" maxlength="30" />
<input type="text" name="tlf" size="40" value="Telefonnummer" maxlength="30" />
<input type="submit" value="Bestil">
<input type="reset" value="Nulstil">
</form>

Hvad jeg også kan forstå er at jeg vil modtage disse data i det her format:
navn=thadoews&postnummer=9000&adresse=Andebyvej 313

Er der en måde, hvorpå man kan få det tilsendt på en mere overskuelig måde?
Avatar billede cht22 Professor
01. april 2014 - 17:06 #1
Der er kun mulighed for at få vist det på en mere overskuelig måde hvis du i stedet for bruger f.eks. PHP eller ASP.
Avatar billede thadoews Nybegynder
03. april 2014 - 10:44 #2
Hvordan kan jeg bruge PHP/ASP på den måde? Jeg kan ikke finde nogen toturials eller færdige scripts, som jeg kan tilpasse... Og jeg ved ikke ret meget om ASP/PHP...
Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
16. april 2014 - 14:03 #3
w3schools.com/Php/php_mail.asp