Avatar billede sdoga Nybegynder
31. marts 2014 - 10:24 Der er 3 kommentarer

redigering af PDF fil

Hej,
Det drejer sig om min eksamensopgave jeg skal præsentere i Power-point.
Jeg skal have overført billede til Power-Point, men kan ikke fordi det er en PDF fil. Hvordan laver jeg den om til en anden fil så jeg kan indsætte det i min opgave på Power-point?
Jeg arbejder i ganske almindelig Microsoft program.
Tak Sabrina
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2014 - 10:28 #1
en måde er
vis billedet på skærm - tryk på printscreen
start Paint, og Ctrl+V for at indsætte hele skærmbilledet.
Marker selve billedet, klip og opret nyt billede med det - gem og klar til brug.
Avatar billede eurositi Ekspert
31. marts 2014 - 12:44 #2
Hvis du kører Windows 7, 8 eller Vista kan du også bruge Klippeværktøj for at sakse det ønskede direkte. I Windows 7 og vistnok også Vista ligger det under Start > Tilbehør > Klippeværktøj.

I Windows 8 skriver du "snip" eller "klip" fra den nye startmenu, så dukker der vistnok et link op til det samme værktøj.

Husk at sætte zoom-visningen af PDF dokumentet til 100%, inden du sakser det.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. april 2014 - 00:09 #3
Hvis du bruger Word 2013 kan du åbne en pdf fil direkte i den, således at den bliver konverteret til Word og billeder ligger så frit tilgængelige.

Kur