Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 16:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virksomhedsnavn og webshopnavn

Hej alle sammen.

Jeg er igang med en webshop, og skal til at registrere som virksomhed.
Behøver virksomheden symbolisere præcist på webshoppen?
Eller kan jeg lave et helt random navn, som slet ikke matcher virksomhedsnavn og webshopnavn, men hvor webshopnavn hører inde under virksomheden? F.eks:

Virksomhedsnavn: Webshop Sales

Webshopnavn/URL: boldetilsalg.dk

Er der evt. nogle lov eller andet krav om dette?
Jeg håber I forstår mig præcist i det jeg mener.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 17:52 #1
Hej.

  Der er ingen lovgivning, der blander sig i den sammenhæng. Du kan have et firmanavn og 117 forskellige domænenavne, der absolut intet har til fælles med firmanavnet.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 19:49 #2
I orden. Nu er det mere fordi, folk siger at det er en god ide, at have webshop som virksomhed også. Er det egentlig et krav at have det som virksomhed og CVR nr.?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 20:08 #3
Nix, der er intet, der forpligter dig til at have en webshop.

Lidt upraktisk: En pølsevogn kunne godt få svært ved at klare en rimelig leverance over internettet...

;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 20:16 #4
Altså nu mener jeg om det er et krav om at have en webshop, registreret som virksomhed eller ej. :)
Ellers har jeg misforstået det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 20:22 #5
Arh, på den led. Nej, det er der heller ikke. Det, der betyder noget i forhold til CVR, er hvor meget du omsætter. Nu husker jeg ikke grænsen, men du kan sagtens have en fin hobby-bix kørende et stykke, inden du behøver at registrere dig.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 20:24 #6
I orden. Kan jeg spørger dig lidt inde for omkring skat betalinger osv. eller er det ikke noget du kan svare på?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 20:27 #7
Det vil jeg holde mig fra. Det er efterhånden så kringlet, at der skal en revisor på ret hurtigt, når det handler om virksomheder.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 20:31 #8
Okay, nu for at være sikker på svaret,,

Der er intet galt i følgende:

Virksomhedsnavn: Webshop Sales
WebshopURL: boldetilsalg.dk

Og boldetilsalg hører under Webshop Sales det er i orden ikke?

Eller skal virksomheden hedde boldetilsalg.dk /eller uden .dk for at høre under hinanden?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 20:36 #9
Det er rigtigt forstået - der er intet i vejen med den sammensætning.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 20:39 #10
Fedt, tak. Kan du oprette svar.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2014 - 20:41 #11
Jep - og god vind med projektet!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2014 - 22:42 #12
Jo tak! :) pointene er uddelt. :) Tusind tak :)
Avatar billede dytti Novice
03. april 2014 - 11:48 #13
Hejsa
Lige lidt indput til skat osv.

Det er gratis, hurtigt og let at registrer sig som virksomhed med cvr nummer (og evt import-export tilladelse)

Man skal ikke momsregistreres hvis man i et løbende år har under 50.000,00 kr. overskud.

Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed som ikke skal momsregistreres, er der ingen behov for revisor.

Der står en masse guf om det her: http://www.virk.dk/home.html og her: http://startvaekst.dk/forside/0/2

Håber at du kan bruge det til noget ;-)