Avatar billede mr-denner Nybegynder
01. april 2014 - 22:44 Der er 8 kommentarer

Pop ups - reklamer - grønne dobbelt understregede ord (hijack medsendt)

Jeg er bange for at jeg har fået noget snavs på min computer.

Jeg får ofte et pop up vindue med reparation af Windows 7
På en del sider på nettet er enkelte ord dobbelt understreget og grønne. Kører jeg musen over er det et link til spyware scanning
På samme sider er de ligeledes mange reklamer for meget anti virus etc.

Jeg har for et par uger siden haft downloadet et gratis billede program - er ikke sikker, men tror problemerne startede derefter.

her er en log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 22:42:39, on 01-04-2014
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.16521)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\PROGRA~1\Lenovo\HOTKEY\tpnumlkd.exe
C:\Program Files (x86)\Lenovo\Access Connections\AcDeskBandHlpr.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\TPKNRRES.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Program Files\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe
C:\Windows\Samsung\PanelMgr\SSMMgr.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe
C:\Program Files (x86)\Panda Security\WAC\PSUAMain.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\BluetoothHeadsetProxy.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 5.0\Photoshop Elements 5.0.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Users\Dennis Høilund\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://lenovo.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: midicair Toolbar - {77f8c945-4b74-4bd6-a073-e0d1997edce8} - C:\Program Files (x86)\midicair\prxtbmidi.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: PassShow - {4e1dfdc4-5474-47fc-bcaa-6f1f0c49bae2} - C:\Program Files (x86)\PassShow-soft\157.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\GR469A~1.DLL
O2 - BHO: midicair - {77f8c945-4b74-4bd6-a073-e0d1997edce8} - C:\Program Files (x86)\midicair\prxtbmidi.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Password Manager Browser Helper Object - {BF468356-BB7E-42D7-9F15-4F3B9BCFCED2} - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: midicair Toolbar - {77f8c945-4b74-4bd6-a073-e0d1997edce8} - C:\Program Files (x86)\midicair\prxtbmidi.dll
O4 - HKLM\..\Run: [DockingDetection] C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~1\DOCKIN~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PWMTRV] rundll32 C:\PROGRA~2\ThinkPad\UTILIT~1\PWMTR64V.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Samsung PanelMgr] C:\Windows\Samsung\PanelMgr\SSMMgr.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PSUAMain] "C:\Program Files (x86)\Panda Security\WAC\PSUAMain.exe" /LaunchSysTray
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send To Bluetooth - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send to &Bluetooth Device... - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Lenovo Password Manager... - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.samsungsetup.com
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: Garmin Communicator Plug-In - https://static.garmincdn.com/gcp/ie/4.0.4.0/GarminAxControl_32.CAB
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\GRA32A~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: AcPrfMgrSvc - Lenovo - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Access Connections\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: AcSvc - Lenovo - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Access Connections\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V5 (AdobeActiveFileMonitor5.0) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\Windows\system32\ibmpmsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files (x86)\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Lenovo Camera Mute (LENOVO.CAMMUTE) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\CAMMUTE.exe
O23 - Service: Lenovo Microphone Mute (LENOVO.MICMUTE) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\MICMUTE.exe
O23 - Service: Lenovo Keyboard Noise Reduction (LENOVO.TPKNRSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\TPKNRSVC.exe
O23 - Service: Lenovo Auto Scroll (Lenovo.VIRTSCRLSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\VIRTSCRL\lvvsst.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Panda Endpoint Protection Service (NanoServiceMain) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\WAC\PSANHost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Power Manager DBC Service - Lenovo - C:\Program Files (x86)\ThinkPad\Utilities\PWMDBSVC.EXE
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Panda Product Service (PSUAService) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\WAC\PSUAService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Realtek Audio Service (RtkAudioService) - Realtek Semiconductor - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkAudioService64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\SUService.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files (x86)\Common Files\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\TPHDEXLG64.exe (file missing)
O23 - Service: On Screen Display (TPHKSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\TPHKSVC.exe
O23 - Service: TurboBoost - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\TurboBoost\TurboBoost.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files (x86)\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Panda Endpoint Administration Agent (WAHost) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Panda Security\WaAgent\WAHost\WAHost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 13770 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2014 - 23:20 #1
Har du forsøgt at køre nogle renseprogrammer?
CCleaner, Malwarebytes og AdwCleaner ville jeg prøve at scanne og rense computeren med hvis jeg var i din situation.
02. april 2014 - 05:45 #2
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2014 - 15:30 #3
Tak Karise. Sad ikke lige ved min arbejds computer da jeg sendte mit 1 indlæg, så jag havde ikke vejledningen med mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 17:15 #4
Der er kommet en ny version af malwarebytes, version 2.0 !

1.Klik på Scan Now
http://i.imgur.com/2hE6oph.png

2. Når malwarebytes finder malware klik på Apply Actions hvis malwarebytes siger at computeren skal genstartes så genstart computeren. Lad den stå i Quarantine.
http://i.imgur.com/1VYqOjz.png

3.Gå derefter i Histori og sæt flueben, ud fra de filer der skal slettes, eller klik på Slet alle
http://i.imgur.com/ZRzI139.png
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 17:24 #5
Log findes i Histori
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 17:43 #6
Husk at opdatere Malwarebytes før scan, hvilke Malwarebytes også vil gøre opmærksom på ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 18:06 #7
Og så lige den sidste ! Fjern flueben udfra : Aktivere gratis prøveversion af Malwarebytres anti-malwarebytes Premium, ellers starter man købe versionen at malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2014 - 21:49 #8
Det er faktisk lidt sjovt synes jeg. Jeg har Malwarebytes 1.75.1300, og den bliver ikke opdateret til den nye version, når jeg henter opdateringer. Hvorfor ikke mon?
Formoder dog den bruger de samme definitioner som den nye udgave gør.