Avatar billede rookie44 Juniormester
03. april 2014 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slet data i under/underformular

Jeg har en formular kundekartotek.
Når jeg vælger en kunde vil jeg gerne have vist tidligere salgs ordrer. Det fungere fint.
Når jeg klikker på en bestemt salgs ordre vil jeg gerne have vist ordre linjerne. Det fungerer også fint, men hvis jeg vælger en kunde der ikke har haft salgs ordrer, så bliver salgs ordre linjerne fra den tidligere salgs ordre ikke slettet.
Har du brug for et billede af hvordan det ser ud, kan jeg maile det.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2014 - 17:27 #1
Det fungerer også fint, men hvis jeg vælger en kunde der ikke har haft salgs ordrer, så bliver salgs ordre linjerne fra den tidligere salgs ordre ikke slettet.

If you have the salgs ordre/salgs ordre linjerne on sub forms which are linked through link child/master fields then it should work. But if you are doing something special in code to get the records then I suspect the problem lies there (in the code)

Maybe a bit more information would help
Avatar billede rookie44 Juniormester
04. april 2014 - 10:30 #2
Hej Terry
Hovedformularen viser stamdata for kunden. Herunder kundenr
Underformular1 viser salgs ordrer for den valgte kunde.
      Overordnede felt:  kundenr
      Underordnede felt: kundenr

Underformular2 viser salgs ordrelinjer, de skal vises, når der klikkes på en salgs ordre i underformular1.
    Overordnede felt: LinkProjnr (sættes når der klikkes på en
                      salgs ordre i underformular1
    Underordnede felt: [Projnummer] (står i formularhovedet, der
                        ikke vises.

Når jeg skifter til en ny kunde, der ikke har nogle salgsordrer, bliver salgs ordre linjerne fra den tidligere kunde stående.
Feltet LinkProjnr er bliver stående.
Avatar billede rookie44 Juniormester
04. april 2014 - 10:38 #3
Hej Terry,
Jeg fandt fejlen, da jeg skrev min kommentar. Jeg prøvede at sætte LinkProjnr="", men fik en mærkelig fejlmeddelelse. LinkProjnr er et talfelt. Satte derefter, når jeg vælger en kunde til =0. Det gav den rigtige løsning.

Jeg tager selv point.
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2014 - 11:38 #4
NP