Avatar billede dytti Novice
03. april 2014 - 12:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken betalingsgateway

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, som fremstiller og sælger specialknive til jagt, fiskeri, spejder, camping osv.

Min virksomhed er registreret og har CVR nummer.

Normalt sælger jeg mine knive via facebook grupper, eller via "mund til øre" omtale.

Jeg vil nu gerne have en form for webshop, hvor jeg kan repræsenterer og sælge mine knive.

Jeg har her besluttet, at den bedste måde at præsenterer knivene, er ved at lave en almindelig hjemmeside.
Grunden til ikke at benytte f.eks prestashop eller cartweaver som jeg ellers er rimelig hjemmevandt i, er at det hele så i mine øjne, vil virke lidt "samlebåndsagtigt"

Men nu er mit spørgsmål hvilken betalingsgateway jeg skal vælge?
Jeg har i forvejen en PayPal forretningskonto, og det er let at lave en "Køb Nu" knap med det.
Men jeg vil også gerne have at der kan betales med Visa/Dankort.

Hvad er den bedste (og billigste) mulighed for dette?
Ideer modtages med kyshånd :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2014 - 12:24 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 13:05 #2
iZettle, Jeg har hørt fra flere at det er rigtig nemt at komme i gang med
https://www.izettle.com/dk

MobilePay, Danske Bank har åbnet op for det til virksomheder, det kunne også være en god mulighed
http://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/Pages/MobilePay-Business.aspx
Avatar billede sky Nybegynder
03. april 2014 - 13:21 #3
Den eneste der har indløsningsret på dankortbetalinger er NETS.

Det er ret bekosteligt, uanset om du vælger den ene eller den anden.

En undersøgelse fra 2013 siger, at over 90% af alle dankort også har visa delen med.

Visa delen kan du køre via Paypal. Jeg ville kraftigt overveje at nøjes hermed - og så lade andre, der ikke har visa med på deres dankort betale forud eller via bankoverførsel.

Jeg administrerer 2 onlineshops, der er lavet i Wordpress med Woocommerce som shop plugin - og med betaling via Paypal. Det kører godt.
Avatar billede dytti Novice
03. april 2014 - 15:38 #4
Tak for svarerne.
Sky - Det bliver din løsning.
Jeg havde faktisk ikke set at PayPal også har den funktion.

Super :-)
Avatar billede dytti Novice
03. april 2014 - 15:39 #5
sky - lægger du et svar. Så lukker jeg.
Avatar billede chrpust Nybegynder
03. april 2014 - 16:33 #6
Du kan eventuelt også bruge ewire.dk
Det fungerer lidt ligesom PayPal.

Det koster kr. 400,- i oprettelse (Éngangsbeløb) for business light og så koster det lidt per transaktion.

Det er noget billigere end nets / teller indløsningsaftale med gateway, hvis du ikke har mange transaktioner. Og hvis du får det kan du altid skrifte til eventuelt epay :)

De bedste hilsner
Christian
Avatar billede larsta Nybegynder
12. april 2014 - 17:16 #7
nu er ewire så konkurs og lukket
http://linkbuilding-backlinks.dk/ewire-konkurs/
Avatar billede repox Seniormester
05. november 2014 - 08:35 #8
Jeg smider lige Braintree som en mulighed også, hvis andre skulle falde over tråden. En service som jeg er meget glad for.
Avatar billede koldstar Nybegynder
05. februar 2015 - 09:05 #9
Hey

Jeg ved det er en gammel tråd, men du kan risikere at afskrive flere end de føromtalte 10% med rene Dankort.

Personlig foretrækker jeg at betale med Paypal når det er muligt da man slipper for at indtaste kortnummer osv, men der er stadig mange som ikke føler sig helt trygge ved Paypal. Jeg kender dog ikke målgruppen for knive, så det kan jo være anderledes :)

Mobilepay, som spacemaninc nævner, tror jeg bliver rigtig stort som betalingsmiddel på nettet her i 2015. Det kræver dog betalingsgate som feks e-pay, dibs eller Quickpay. Sidstnævnte kan du prøve gratis i 6 mdr her:

https://www.westsoftdevelopment.dk/billig-quickpay

Og ja, ovenstående er lidt farvet da jeg arbejder der, men det ændrer jo ikke ved budskabet :)