Avatar billede plato Juniormester
03. april 2014 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 comboxboxes, den ene styrer den andens værdi. reset ved ændring

Hej Alle

jeg har en oprettelses-form hvor en bruger vælger fra 2 comboboxe.

Combo 1. Vælg afd:

Combo 2. Vælg job

Hvis man har valgt afd og har valgt job, men kommer i tanke om man har valgt forkert job, hvordan får jeg så formen til at opdaterer combobox 2 igen?
Som det er nu bliver værdien i combo 2 bare stående efter første gang, uanset hvad man så hopper tilbage i Combo 1 og gør.
Avatar billede plato Juniormester
03. april 2014 - 13:12 #1
i tanke om man har valgt forkert job =
i tanke om man har valgt forkert afd
Avatar billede plato Juniormester
03. april 2014 - 13:28 #2
Fandt ud af det.

Private Sub ComboAfd_Change()
Cancel = True
Me.ComboJob.Undo
Me.ComboJob.Requery
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 23:54 #3
..hvis du mangler lidt hjaelp/tips/tricks til brugen af combobokse saa kan du downloade et eksempel fra www.databasemakers.com