Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
03. april 2014 - 18:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Browsere virker ikke

Hej experter. :-)

Jeg har i dag været nede og hente min bærbar, som har været til reperation. (Flere ting skulle udskiftet, efter en tur på gulvet.)

Det er nedenstående model.

Asus N53s
CPU: Intel Core 7i - 2670QM, 2.2 GHz
6 GB Hukommelse
64 Bit operativsytem

Men efter jeg har opdateret den igennem windows update, så virker mine browsere ikke. Og der kommer med jævne mellemrum, en error der fortæller Smp.exe holdt op med at fungere. (Ved ikke om det har noget med hinanden at gøre)

Jeg har kørt ccleaner, defragmenteret, lavet disk analyse, reperation af registeret og ændret min dns til openDNS. Og smp.exe fejlen er ikke dukket op siden, men jeg kan stadig ikke åbne hverken explore eller firefox.

Nogle der har et forslag til en løsning, eller må jeg bide i det sure æble og systemgendanne, og starte forfra med opdateringerne? (126 vigtige opdateringer!)

Håber nogle kan hjælpe. :-)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
03. april 2014 - 18:21 #1
Det skal forresten siges at jeg har fuldt internet forbindelse, og mine forskellige apps har fint kontakt.

Og har selvfølgelig også prøvet, at vælge automatisk dns adresse. samt genstartet computeren og min browser (Ctrl+f5) adskillige gange.
Men det virker stadig ikke. :-(
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2014 - 18:25 #2
Prøv at holde Shift nede og klik på Firefox, prøv du kan starte op i fejlsikert tilstand, eller nulstil Firefox.
http://i.imgur.com/vKD4QBA.png

men jeg kan stadig ikke åbne hverken explore eller firefox
Jeg går ud fra at det er Internet explorer. Hvordan prøver du at åbne browseren ! Klikker du på ikonet i proceslinen.

mine forskellige apps har fint kontakt.
Er det Windows 8 !
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
03. april 2014 - 18:56 #3
Jeg går ud fra at det er Internet explorer. Hvordan prøver du at åbne browseren ! Klikker du på ikonet i proceslinen.
Ja, jeg mener internet explorer, og ja jeg klikker på ikonet i proceslinjen, og på skrivebordet.

Mine forskellige apps har fint kontakt.
Er det Windows 8 !

Nej det er Windows 7. Med "apps", mener jeg utorrent og forskillige programmer som har forbindelse til internettet.

Prøv at holde Shift nede og klik på Firefox, prøv du kan starte op i fejlsikert tilstand, eller nulstil Firefox.
Det har jeg lige prøvet, og firefox virker fint i fejlsikret tilstand. Men nulstilling hjalp desværre ikke. :-(
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
03. april 2014 - 19:01 #4
Nu poppede smp.exe fejlien op igen, der åbner et windue "taskeng.exe" eller sådan noget, når det sker.

Nogle der kender til det? har prøvet at google det, men kun ikke rigtig finde noget om det, udover at det muligvis kunne være en fejl i registeret.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 15:30 #5
Utorrent er noget jeg ville holde mig fra, om det er fordi du er hacket / inficeret ved jeg ikke, men jeg ville nok scanne med Malwarebytes for at finde ud af det.

Fare ved fildeling
http://www.softwareguides.dk/Farerne-ved-fildeling.pdf

Malwarebytes free
http://www.eksperten.dk/guide/1605
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
04. april 2014 - 20:16 #6
Smp.exe error'en er løst, den tilhørte et program der hedder YouTube Accelerator. Jeg fjernede det med en dybegående afinstallering med Revo Uinstaller, og den har ikke vist sig siden.

Men jeg har stadig problemet med mine browsere, det er dybt frustrerende, da jeg gerne skal bruge den på mandag til skolebrug. :(
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 21:57 #7
Du har to browser i windows 7 IE 32 bits og IE 64 bits er det dem begge to du ikke kan åbne. Se i startmenu - alle programmer øverste oppe.

Prøv at afinstaller Internet Explorer, Metode 2: Fjerne og derefter geninstallere Internet Explorer
http://support.microsoft.com/kb/967896/da

Du skal ind i programmer og klik Slå windows funktioner til eller fra og fjern flueben ud fra Internet explorer, klik på OK.
http://i.imgur.com/ys61L14.png
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 22:01 #8
Du gør det samme igen når du skal installere Internet explorer - sæt flueben udfra Internet explorer og klik OK.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
09. april 2014 - 02:59 #9
Pixxel > Jeg har kun en version af explorer på min bærbar. (Explorer 11)Kan ikke se om det er 32 eller 64 bit.

Jeg har prøvet dine forslag, og det har desværre ikke hjulpet. :( Men tak for dit forslag.

Det er ligesom om noget blokkér min adgang til internettet. Og nu virker explorer squ heller ikke i fejlsikret tilstand med netværk. Jeg synes det er mystisk. :-(
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 12:41 #10
#5
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
09. april 2014 - 14:01 #11
Så fik jeg problemet løst!
Jeg brugte Asus' restore partition, og fik den tilbage til fabriks indstilling.

Pixxel < Du kom med mange gode ideér, så derfor skal du have points. Skriv lige et svar.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2014 - 09:23 #12
Svar