Avatar billede olefrank Nybegynder
03. april 2014 - 21:58 Der er 6 kommentarer

NAS: low power/noise, linux

Hej!

Jeg vil købe en NAS box til hjemme streaming og fil-server. Udvalget er stort og svært at overskue...

Jeg overvejer en ATOM eller ARM cpu pga. lav strømforbrug/støv (f.eks. ASUS EEE Box).
Det kunne også være en Raspberry Pi, dog har jeg læst at de er for langsomme til 24bit FLAC streaming.

Mine krav:
- tilslutning af min. 2 drev pladser (RAID/backup)
- hurtig boot
- lav støj/strømforbrug

Har du nogle tips/erfaringer?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2014 - 22:08 #1
Budget? (Uden diske)
Avatar billede olefrank Nybegynder
03. april 2014 - 22:17 #2
Så billigt som muligt!
Jeg regner med 1000 kr (uden diske) men da meget gerne billigere.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2014 - 08:47 #3
Overvejet en ds213j?
Avatar billede olefrank Nybegynder
06. april 2014 - 10:17 #4
Ser fed ud. Har du en?

Hvad med støj og boot tid? Den skal stå i min stue.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2014 - 10:58 #5
Nej, men jeg går os efter DS214+ da jeg er lidt træt af Floyd storstrejke formuerne.
DS213J har andre anbefalet og derfor nævner jeg den da det andet ikke helt kan betale sig..

Du vil nok kunne høre den lidt, men det er næppe meget.. Synology er den folk mest benytter.
Boot tid er mig ukendt, men ville lade den køre 24/7, den bruger vidst 23 watt aktiv med harddisk (kan ikke huske hvilke). Og i dvale vidst nok 7 Watt..

Men alting afhænger jo af hvor meget du vil have den til (det er jo som en smartphone med apps)
Avatar billede olefrank Nybegynder
31. august 2014 - 13:18 #6
Tak for svaret. Hvordan accepterer man det som et svar?