Avatar billede djaper Praktikant
05. april 2014 - 08:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

valg af NAS

Hej

Har brugt dropbox til back op og storage.

Men hvad nu!!!!

Behov:
- Opbevare billeder, dokumenter og evt. film
- Adgang til dem fra Iphone, Ipad og appeltv etc.
- Kunne let og hurtigt kunne se billeder/film på min Ipad/telefon lige meget hvor jeg er(lige nu er dropbox hurtigst af de skyprogrammer jeg har prøvet, ingen hakken eller venten)
- lagring omkring 1 terabit

Hvilken NAS skal jeg vælge som har et let set op og nogle gode APP's/brugerflader - hvor jeg let kan se mine billeder/videoer??

Jesper
Avatar billede chalde Seniormester
05. april 2014 - 09:00 #1
Synology vil dække dit behov. De har et stort udvalg af løsningsmodeller alt afhængig af hvad dit behov for diske, performance og pris.

Mht. Muligheder og grænseflade, så ligger Synology klart i toppen, hvis ikke helt i toppen.
Med nyeste firmware (DSM) har du heller ikke længere behov for at skulle konfigurere router/firewall eller have offentlig IP for ekstern adgang. http://www.synology.com/da-dk/dsm/index
Der findes mobile apps til Android, Iphone og Windows Mobile så du nemt kan få adgang til filer, billeder og film: http://www.synology.com/da-dk/dsm/index/mobile
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2014 - 12:39 #2
Altså DS213J koster små 1350 kr og en western digital red serie på 2 TB koster vidst 700 kr (den er til nas servere)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2014 - 12:46 #3
Vil dog tilføje at jeg selv overvejer DS214, da den har en kryperingsmotor i hardwaren, men DS213J er os blot en budget som jeg hører folk er glade for..
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2014 - 12:58 #4
DS214 play er billigere og bedre end DS214 :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2014 - 14:36 #5
Fordelen jeg ser ved ds214play er at du kan sætte 2 interne hdds i og 2 ekspterne via usb 3. De 2 eksterne kan sættes i standby når de er inaktive og derved reduceres strømforbruget da de er til backup :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2014 - 20:24 #6
Hov kan se jeg skrev forkert. Det er DS214+ - http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds214-id-7756259.aspx

Hardware kryptering, god mængde ram, 2 x usb 3 porte til at lave backup til og så er det ikke en du skal vente på :-)
Avatar billede djaper Praktikant
05. april 2014 - 21:26 #7
Tak for alle svarene.

Umiddelbart ser det ud til at man får mest for pengene ved 213

Så er det bare at håbe der ikke er ventetid når man skal se billeder:-)

Smid et svar. Så får i point - kan man dele dem mellem 2 ?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2014 - 10:45 #8
Får du her ;) - du skal blot sætte kryds i vores svar på samme tid før du godkender ;)