Avatar billede tobi1981 Nybegynder
06. april 2014 - 11:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet i perioder

Hej

Jeg er ny bruger herinde - jeg har nogle problemer med min maskine og en af mine kollegaer forslog, at jeg postede min HiJackThis-log herinde, da han tidligere har fået rigtig god hjælp af jer.

Jeg ved ikke om dette skyldes noget der er fanget af loggen, men jeg oplever mærkelige fejl med min netforbindelse på min stationære computer. Det er ligesom om jeg kommer ind i nogle perioder (nogle gange timer, nogle gange uger), hvor den bare konstant driller. Chrome skriver "Fejlkode: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET" og Firefox skriver "Serveren blev ikke fundet". Andre trådløse enheder på min router har fin forbindelse og hvis jeg slukker for det trådløse netværk på min bærbare og sætter den til det kabel der sidder i min stationære, så kan den, uden problemer, gå på nettet.

Den eneste kur, der desværre kun virker i få tilfælde er at lave en "ipconfig /release" efterfulgt af en "ipconfig /renew"

Jeg byggede selv min stationære for et par år siden. Før den havde jeg en anden hjemmebygget, hvor jeg også sloges med de samme problemer. Dette får mig til at tænke, at det er et eller andet jeg havde installeret både på den gamle og den nye - eller evt. en virus el. lign. der giver mig problemer.

Herunder kan I se min HiJackThis-log - håber I kan hjælpe :-)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 10:50:34, on 06-04-2014
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.16521)
CHROME: 33.0.1750.154
FIREFOX: 28.0 (da)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe
C:\Program Files (x86)\DC Software\DL10XP.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Local\Google\Google Talk Plugin\googletalkplugin.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Tobias\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Tobias\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: HelloWorldBHO - {7825CFB6-490A-436B-9F26-4A7B5CFC01A9} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til logon til Microsoft-konto - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USB3MON] "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS6ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\CS6ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Tobias\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [LCLC Control Panel] C:\Program Files (x86)\Antec CC\ChillControl V.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SoftAuto.exe] "C:\Program Files (x86)\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [FTPbox] E:\Program Files (x86)\FTPbox\FTPbox.exe
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudServices] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ApplePhotoStreams] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Copy] "C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Copy\CopyAgent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SkyDrive] "C:\Users\Tobias\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Copy] "C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Copy\CopyAgent.exe" (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Copy] "C:\Users\Tobias\AppData\Roaming\Copy\CopyAgent.exe" (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Tobias\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: DropIt.lnk = C:\Program Files (x86)\DropIt\DropIt.exe
O4 - Global Startup: DL-10.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: *.line6.net
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{3FA76B2E-A6F3-4479-BEBC-779F375B5ECE}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{3FA76B2E-A6F3-4479-BEBC-779F375B5ECE}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{3FA76B2E-A6F3-4479-BEBC-779F375B5ECE}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: CT Device Query service (CTDevice_Srv) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files (x86)\Creative\Shared Files\CTDevSrv.exe
O23 - Service: Creative Centrale Media Server (CTUPnPSv) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files (x86)\Creative\Creative Centrale\CTUPnPSv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NIHardwareService - Native Instruments GmbH - C:\Program Files\Common Files\Native Instruments\Hardware\NIHardwareService.exe
O23 - Service: OpenVPN Service (OpenVPNService) - The OpenVPN Project - C:\Program Files\OpenVPN\bin\openvpnserv.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Samsung UPD Service2 - Unknown owner - C:\Windows\System32\SUPDSvc2.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Adobe SwitchBoard (SwitchBoard) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: Viscosity Service (ViscosityService) - SparkLabs - C:\Program Files\Viscosity\ViscosityService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 14132 bytes
06. april 2014 - 11:38 #1
... altså kun ved TRÅDLØS forbindelse ?

Skif kanal på det trådløse - gøres på ROUTEREN's WEB interface ...

---

PS: Du har tilsyneladende en masse unødvendig i din opstart ?
Det vender vi tilbage til ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 11:45 #2
#2 Enig.
Hjælper det heller ikke ved at genstarte udstyret til internettet?
Avatar billede tobi1981 Nybegynder
06. april 2014 - 11:51 #3
Beklager, hvis jeg ikke har fået formuleret min klart. Der er tale om problemer på min stationære, der sidder til routeren med et kabel. Alle andre enheder på routeren kører fint - også de trådløse. Hvis jeg slukker for det trådløse netværk på min bærbare og sætter kablet fra min stationære over i den, så kører det fint.
Avatar billede tobi1981 Nybegynder
06. april 2014 - 11:53 #4
...alle optimerings tweaks ift. opstarten modtages med kyshånd, selvom det er det andet problem, der er den absolutte første prioritet.
Avatar billede tobi1981 Nybegynder
06. april 2014 - 12:06 #5
Jeg har prøvet at resette routeren MANGE gange - desværre uden effekt. Købte en helt ny router for en måneds tid siden (den gamle var alligevel møggammel) og der forsatte problemerne desværre - men stadig kun på min stationære. Jeg har også kørt kablet direkte fra min stationære ind i væggen - altså uden om alt netværksudstyr - og det har ingen effekt. Har gjort det samme med min bærbare og der fungerer det fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 12:09 #6
Du kan godt have fejl i det trådløse net, og at det fungerer i det trådede net. Det har jeg erfaret på mit net fra TDC. En genstart af systemet afhjælper mange gange disse fejl. Typisk venter jeg ca 30 sek med at starte udstyret efter nedlukning.
Der er jo selvfølgelig ikke nogen garanti for det virker hos dig, men absolut en ting man bør prøve. Husk at have alle enheder der skal bruge det trådede net tændt, så de registreres korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 12:11 #7
Nå der fik vi skrevet oven i hinanden. Glem det sidste indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 12:12 #8
Har du prøver at opdatere driveren til netkortet, og deaktiveret at Windows må lukke for strømmen til enheden?
Avatar billede tobi1981 Nybegynder
21. maj 2014 - 01:22 #9
Problemet gik i sig selv igen - kan være jeg vender tilbage, hvis det opstår igen.