Avatar billede timelord Nybegynder
07. april 2014 - 11:10 Der er 1 løsning

Fejl ved opgradering af PHP

Jeg har min egen web server, Det er en Windows 2003 server med IIS 6.0

På min server har jeg min hjemmeside som er en Wordpress side. Til min side købte jeg et plugin som kunne hjælpe med SEO. Dette plugin skriver dog at min PHP version er for gammel.
Jeg køre med 5.2.x og den vil gerne bruge 5.3.x
Så jeg henter PHP 5.3 og lægger den på web serveren. Jeg retter min php.ini til så den peger det rigtige sted.

Men når jeg så prøver mijn hjemmeside får jeg følgende fejlmeddelse:
"Det ser ud til, at din PHP-installation mangler MySQL-udvidelsen, som kræves af WordPress."

Jeg har prøvet mange forskellige ting, men kan ikke få det til at virke. Jeg har i min ini fil slået mysql extension til, men uden held. Jeg har kopieret dll filer til system32 folderen, men stadig får jeg samme fejl.

Er det noget der kender fejlen og ved hvad man skal gøre?
Avatar billede timelord Nybegynder
07. maj 2014 - 07:54 #1
Lukker