Avatar billede vick0467 Nybegynder
07. april 2014 - 13:58 Der er 7 kommentarer

Hjælp til database

Hej alle :)
Jeg er en pige der går i 3.g på HTX og er igang med en eksamens opgave hvor jeg laver en database.
Jeg har i min database lavet en brugergrænseflade med nogle knapper.
Jeg står i den situation at jeg gerne vil lave en knap som åbner noget man kan skrive i som lægger det data man skriver ind i den tabel(entitetsklasse) man har i databasen
Mit spørgsmål er hvordan jeg programmere dette?

jeg har lavet 2 tabeller (entitetsklasser) en der hedder ansatte og en der hedder løn s
det man skriver skal havne i de forskellige attributter under tabellen ansatte fx navn

Håber i kan hjælpe haster lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2014 - 14:16 #1
Marker din entitetsklasse tabel, opret den som en formular og åbn formularen fra din knap!~)
Avatar billede mugs Novice
07. april 2014 - 15:12 #2
DocmdOpen form "Navnet på din formular"
Docmd.maximize
Avatar billede vick0467 Nybegynder
07. april 2014 - 21:39 #3
Tusind tak spg :)
virkede da jeg gjorde det første gang men så stoppede knappen med at fungere -.- og ligemeget hvad jeg gør nu kan jeg ikke få det til at virke ..
tak mugs :)
Avatar billede mugs Novice
07. april 2014 - 21:46 #4
Får du nogen fejl?

Er der mulighed for at se databasen. Evt som .zip fil til

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2014 - 02:04 #5
Du skal ikke vaere bange for at slette knappen og proeve igen... Hvis du kan goere det foerste gang kan du helt sikkert goere det igen.. (du kan altid lave en ny knap og saa slette den anden bagefter!~)
Avatar billede mugs Novice
08. april 2014 - 10:38 #6
Hvis du sletter en knap, så husk først at slette den tilhørende kode. Ellers får du "forældreløse" koder, der bare ligger i din VBA-editor uden tilhørende handling.
Avatar billede vick0467 Nybegynder
08. april 2014 - 11:29 #7
tusind tak for jeres hjælp !

har fået det til at virke og hvis i vil se mit arbejde kan det ses i dette link
https://www.dropbox.com/s/yor4guczp0cblhi/aktuel%20database%20it%20b%20-%20Kopi.accdb

mugs jeg har valgt at gøre det på den "nemme" måde ved ikke selv at skrive kode :)

hvis i vil må i meget gerne komme med forslag til hvad jeg kunne lave om eller gøre anderledes :)

det er et program der gerne skulle hjælpe en given arbejdsgiver med at skulle lave løn sedler og sådan så er holdt ret basic :)
Jeg laver dette da hende jeg var i gruppe med valgte at fucke mig og skifte skole midt i vores eksamens projekt så måtte starte helt på ny derfor er det holdt på basic så jeg havde mulighed for at nå og lave det :)