Avatar billede CipherGuy Novice
07. april 2014 - 20:54 Der er 4 kommentarer

manipuler pakker sendt og modtaget

Hej eksperter.
Jeg er ikke sikker på, hvilket sprog der er det rigtige at bruge, så har bare lagt det under Java.

Mit spørgsmål lyder, om det er muligt at manipulere delay-tider på pakker sendt og modtaget.
Fordi jeg spørger, er at vi skal i et skoleprojekt sætte et privat netværk op, der både tager højde for rigtige delay-tider og pakketab, så vi skal på en eller anden måde, få de implementeret.

Er der nogle der har ideer til, hvordan dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2014 - 21:00 #1
Hvis du vil ned og paavirke netkortet direkte, saa skal du ikke bruge Java.

Men hvad du nemt kan lave er:

UDP program----------et lille Java program----------------UDP program

hvor det lille Java program kan forsinke eller helt droppe UDP pakker.
Avatar billede CipherGuy Novice
07. april 2014 - 21:42 #2
Og det UDP program, hvad skal det laves i?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2014 - 22:39 #3
Jeg gik ud fra at du havde et eller andet at teste med.

Du kan lave det i Java, men jeg ved ikke rigtigt hvad du beviser med det.
Avatar billede CipherGuy Novice
07. april 2014 - 23:16 #4
Okay tak for svaret! :)