Avatar billede plato Juniormester
08. april 2014 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Produktions-planlægningsværktøj

Hej Alle

Er blevet spurgt af min chef om jeg kan lave et produktions-planlægningsværktøj i access.

I det store hele skal man kunne planlægge nogle uger frem. Man skal kunne vælge de opgaver der skal løses og så "plukke" medarbejdere ud fra det, så man kan se hvilke ledige resoucer der er.

Må indrømme jeg er helt på bar bund, og må måske også melde pas. Men inden da vil jeg høre om nogle herinde tilfældigvis havde et eksempel på sådanne et system eller kunne guide mig i en anden anden retning.
Det er jo noget med kalendersystem, tidsangivelse på opgaver osv.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. april 2014 - 10:38 #1
Hej

En mulighed kunne være at have ressourcerne (medarbejder, opgaver m.v.) i Access og så i Excel have en "løbende kalender" - integreret via VBA.
Avatar billede plato Juniormester
08. april 2014 - 10:41 #2
Ja, det frygtede jeg svaret ville blive.. Og har ingen erfaring med Excel. :/
Avatar billede supertekst Ekspert
08. april 2014 - 11:02 #3
Det kan du i givet fald få hjælp til..
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2014 - 13:54 #4
Jeg har bygget mange produktions-\planlægingsdatabaser i Access og kan give dig et grundlag, som du kan arbejde udfra. Send opgaveformuleringen til min email, som du kan finde på min profil og jeg skal prøve at hjælpe!~)
Avatar billede plato Juniormester
08. april 2014 - 13:58 #5
Spg. Tror faktisk det er dig jeg lige har sendt en mail til. :-)
Jeg prøver at lave en formulering til dig.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2014 - 14:08 #6
ja.. jeg var lettere forvirret!~)
Avatar billede plato Juniormester
08. april 2014 - 19:17 #7
Mail sendt. Håber det giver mening og at du måske kan hjælpe mig i den rigtige retning.
Avatar billede plato Juniormester
13. december 2015 - 15:48 #8
Lukket. Ingen relevans mere.