Avatar billede CharlottePeter Nybegynder
08. april 2014 - 09:55 Der er 3 kommentarer

Internet udbyder

Hejsa

Overspringshandlinger er der mange af og det her er en af dem. Hvilken internetudbyder bruger I og er I tilfredse? Har kigget på Bibobs tilbud - det ser godt ud, men er det det jeg skal vælge
https://www.bibob.dk/genvej/bredbaand

Charlotte Peter
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 10:16 #1
til telefonen har jeg https://zenji.dk
dels fri tale - men også 10gb data (rigeligt til navigation i bil også).
De 200kr i pris er kun et udlæg - der er 100kr i rabat i udvalgte butikker med.
De bruger 3's net og har lige fået aftale om at opgradere til 4G.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2014 - 10:46 #2
Det er svært at snakke om internetudbydere generelt, fordi deres service i høj grad kommer an på, hvor man bor.

Først og fremmest bør du undersøge, om du kan få fiber hvor du bor. Hvis du kan, er det som regel både billigere og bedre end kobber, og alt andet er dumt.

Kan du ikke få fiber, kommer kvaliteten af bredbåndet fuldstændig an på, hvor langt fra en central, du bor. Det er ikke unormalt at halvdelen af hastigheden forsvinder i det blå, hvis du ikke bor tæt på en, så du f.eks. betaler for 20 Mbit men får 10.
Desværre findes der (sidst jeg tjekkede) ikke et samlet kort over centraler og hvem der bruger dem, så der er ikke så meget andet at gøre end at prøve sig frem.

Personligt skiftede jeg til YouSee for nogle år siden, fordi jeg netop får lav hastighed fra andre - og jeg bor altså midt en københavnsk forstad, så det er ikke kun på landet, det sker.
YouSee kan man kun få, hvis man også har kabel-tv fra dem, men til gengæld kører de så internettet over kabel-tv-stikket, som også er fiber, så der får jeg rent faktisk de 30 Mbit, jeg betaler for. Selvom de er lidt dyrere end visse andre, er det stadig det værd.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2014 - 10:47 #3
Men er det kun mobilt bredbånd, du snakker om?

Jeg er lidt i tvivl ud fra beskrivelsen.