Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. april 2014 - 16:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få ultrahurtigt internet gennem waoo - hvorfor kan jeg ikke ??

Jeg bor på Skt. Jørgens Gade xxx 5000 Odense C - og har lige været på waoo.dk's side og tjekke om jeg kan få 250/250 mBit/s internet.

Det eneste jeg får at vide er at "Det kan jeg ikke"

Jeg er på Glentevejens net og på en Stofa-forbindelse - men men men - det kan da ikke være rigtigt at Glentevejens og Stofa har ret til at blokere min forbindelse på den infame måde ?

Hvem ind i h****** bestemmer at jeg er nødt til at finde mig i ultraslow internet ? ( Her griner jeg lidt - for 30/5 fungerer ganske fint for mig - dog er mit livestream lidt langsomt )

Kan Glentevej/Stofa ikke bare acceptere at ledningen ligger der - og at der er bedre måder at bruge dem på ?
Avatar billede Antlars Novice
08. april 2014 - 16:52 #1
Skrev du ikke selv under på lejekontrakt?
-Det er udlejer af ejendommen der bestemmer hvem der skal levere diverse signaler.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2014 - 17:04 #2
Nu bruger waoo jo fiber kabel og lyder som om du er på antenne/tlf kabel?
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2014 - 17:07 #3
At der ligger et kabel, betyder ikke at det er koblet til alle udbydere eller at infrastrukturen hvor du bor er egnet til fiber heller.
Som #1 er inde på, så har antenneforeningen en aftale og hvis du kigger nærmere hos dem:
Historien bag internet-rettighederne hos Glenten.
En tidligere bestyrelse, har overdraget rettighederne til at sælge internet i dele af Glentens antenneanlæg. Rettighederne blev i sin tid overdraget til OE Kabel TV, som blev opkøbt af Canal Digital. I 2012 opkøbte Stofa rettighederne af Canal Digital, og det er derfor, at det er Stofa, der udbyder internet i dele af antenneanlægget.

Den siddende bestyrelse har forsøgt at tilbagekøbe rettighederne, så medlemmerne kan købe internet billigere. Men Stofa vil ikke sælge.

Aftalen er opsagt, og rettighederne til at sælge internet går tilbage til Glenten den 31. december 2016.
http://www.glenten.dk/internet

Men hvis du ikke kan vente så længe, så er det bare ud og få gravet en lokal fiber ned og etableret forbindelse til din egen adresse. Du skal nok forvente at have den store pengepung frem.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2014 - 17:16 #4
Nu bor jeg selv til leje og jeg ringede til Sydenergi og derved fik jeg tilbud om at få nedgravet fiber kabelet kvit og frit. Eneste jeg skulle var at få det godkendt af boligforeningen hvilket jeg gjorde pr mail så jeg havde det skriftligt hvis nu boligforeningen ville komme på tværs :-)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
23. april 2014 - 04:26 #5
Takker mange gange for input.

Jeg har kontaktet energifyn og da jeg bor til leje i en privat bolig er det desværre den dyre løsning, da det er ejer der skal betale for kablingen.

Der er nok ikke andet at gøre end vente til 31. dec 2016 som skrevet i #3. ( eller flytte til andet sted, hvilket jeg ikke synes er det optimale lige nu *SS* )

-> chalde : læg et svar, da jeg synes din kommentar rammer bedst.
Avatar billede chalde Seniormester
23. april 2014 - 12:27 #6
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
26. april 2014 - 09:38 #7
Ok - så kan I andre dele, hvis I lige lægger et svar.