Avatar billede EveryMA Mester
09. april 2014 - 17:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cookies - hvorfor lige pludseligt?

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor hjemmesider pludseligt er begyndt at fortælle besøgende, at den bruger cookies? Jeg formoder det er en regel - men hvorfor er det pludseligt indenfor det seneste år, at stort set alle hjemmesider synligt skriver, at den bruger cookies?

Nogen der kan løse den?
Avatar billede zagger Juniormester
09. april 2014 - 17:37 #1
Har du slet ikke fulgt med?  ;)

Det er vores kære politikere der endnu engang har været ved at kloge i noget de ikke har forstand på. Det er blevet pålagt alle danske hjemmesider, at de skal informere om hvis de bruger cookies.

Der har været heftig debat om emnet, og nu viser det sig da også at denne lov ikke virker efter hensigten. http://www.version2.dk/artikel/bred-afvisning-cookieregler-et-flop-56048
Avatar billede EveryMA Mester
09. april 2014 - 20:07 #2
Nej, må sku indrømme den lige er gået forbi mig. Har slet ikke nogen information på den front! Men tak for svaret :)

Er det et globalt valg? Jeg mindes også at udenlandske sider er begyndt at informere om cookies.

Men som der også bliver sagt i artiklen, så er det jo håbløst at 'overinformere'. Enhver hjemmeside gemmer jo cookies.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2014 - 20:34 #3
Det er faktisk ikke et dansk valg men et EU valg. Ikke at det gør det meget bedre...
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2014 - 10:26 #4
Det er et krav fra EU der gør sig gældende i alle EU lande. Hvis driver virksomhed fra et ikke EU land, men markedsfører dig til EU lande, skal du naturligvis også have accept fra den besøgende til at sætte cookies.
Avatar billede EveryMA Mester
26. april 2014 - 23:16 #5
Zagger - smid svar, så jeg kan få lukket :)
Avatar billede zagger Juniormester
27. april 2014 - 14:52 #6
Bum.  :)