Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 20:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Installer "Clean Win 7 ultimate" På en Asus N56D Serie

Halløj i Stuen :)

Jeg har lige købt en ny "Asus N56DY" og den har jo selvfølgelig installeret Win 8.

Jeg har været forbi "Biosen" ændret boot sikkerheden til USB medie,
Computeren starter installationen af Windows 7 som altid, MEN denne gang er der åbenbart kommet nyt sikkerhedssystem på dem, fordi da jeg kommer til partition's vindues, siger computeren den mangler drivers/ugyldig medie Øhh What??

Mit spørgsmål er:

Kan man ikke bare tage harddisken ud, og slet partionerne via en anden PC, og sæt den tilbage i Bærbaren igen for så at installer Windows 7 som man plejer, vil det virke? :)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 20:39 #1
Jo det kan man sagtens. Men du skal først forsikre dig om, at Asus N56D Serie har drivrene til win 7. Ellers har du jo et problem der.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 20:42 #2
Ps. Det med at slette er måske ikke nok, for data bliver tilbage på disken, og kan lave koks. Så det er muligt, at disken skal overskrives med f.eks. Killdisk.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 20:45 #3
Har Original Driver Cd/Dvd der medfølger, det burde være nok, men er ikke sikker i min sag, da jeg ikke ved om driverne til cd/dvd drevet, heller ikke bliver installeret.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 20:46 #4
UPS, det skulle have været en kommentar, ikke et svar :)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
09. april 2014 - 20:51 #5
Jeg var også meget skeptisk overfor win 8, men er faktisk blevet rigtig glad for den. Efter microsofts forbedringer, er jeg direkte blevet tilhænger af styresystemet.

Måske du bare skal give det en chance. :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 20:54 #6
Fint med driver på CD, men den indeholder ikke windows 7 drivers, dem skal du have fra Asus support.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 20:58 #7
Helt sikkert, har afprøvet Windows 8.1, det er et fint OS.

Men den nye bærbar "Asus N56D, skal benyttes til arbejde.
Så for at være en HEL del mere produktiv, er Win 7, et langt bedre og mere simpelt, for mine kollegaer og andre at gøre i. :)
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 21:00 #8
Jeg har lavet en driver Cd til Bærbaren, fra Asus hjemmeside, noget af det første jeg gjorde, da den sagde ugyldig medie/drivers :)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 21:11 #9
Hvis du har driverne fra Asus, så er det bare at gå igang.
Jeg er misundelig på din win 7. Jeg har opgraderet fra XP til win8.1. Nu har jeg over 6 timer forgæves prøvet at opdatere 8.1 til den nye version, som kom i dag. Jeg får bare at vide, at installationen  ikke kunne fuldføres, og så rulles det hele tilbage til hvor jeg startede.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. april 2014 - 21:18 #10
Win 8.1 er et ok OS, til sjov og ballade :), men det har signe problemer som alle nye programmer har.

Også lidt derfor jeg vil installer Win 7 på den nye bærbar.

Efter min egen mening er der for mange ukendte med Win 8 og opefter, der er for få der har erfaring med det, og for få der kender løsningerne dertil, uden man skal læse hele dagen for at finde svarende :=)
Avatar billede kurtba Ekspert
09. april 2014 - 23:16 #11
Læg dog Classicshell på win8, så har man en brugerflade lige som man ønsker, win xp, vista eller win7.
Det har jeg gjort for mange, som absolut ikke kunne lide win 8, og ingen har efterfølgende klaget - tværtimod.
Jeg har selv en win 8 med classicshell og den kører fortrinligt.
Jeg har også en pc med win 7, som er ganske udmærket, men win 8 er i  mine øjne noget bedre. Hurtigere og bedre til at udnytte resourcer.
Så at nedgradere en win 8 pc til 7 svarer næsten til at pille turboen af en bil.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 23:36 #12
#11 Det er der så eksperter - professionelle, som der er uenig i.
Men i dit forslag ligger der et stort problem. Efter hvad jeg har læst, kommer der slet ingen opdateringer til win 8.0. Microsoft vil have, at man går fra 8.0 til 8.1. Og ydermere, at hvis man ikke installerer den opdatering, som i dag er kommet til 8.1, så vil man i fremtiden slet ikke kunne hente nye opdateringer. Så reelt er det Microsoft, som kører det show, man har intet reelt valg.
Men du har helt ret i, at Classic shell er et storartet program til win8.0 og 8.1, men med opgraderingen i dag, kommer windows knappen tilbage, i en anderledes udgave. Og så¨kan man jo vælge.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. april 2014 - 23:48 #13
Tja. Da jeg opgraderede fra 8 til 8.1 overtog win også startknappen på skrivebordet, så der installerede jeg bare classicshell igen og så var den ged barberet.
Jeg afventer lige med sidste nye opdatering til andre har postet deres erfaringer :-)
Men så lugter det bare af en ny opdatering af classicshell.
Jeg modtager fint opdateringer, så jeg ved ikke lige hvad du hentyder til med manglende opdateringer.
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. april 2014 - 01:10 #14
Classisshell, siger du :) Har du mere info derom?? ikke lige noget jeg har hørt om :)
10. april 2014 - 10:35 #15
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. april 2014 - 11:14 #16
Jeg takker for det Karise :) Fedt, vidste jeg sq ikke man kunne lol :) kan man bare se :)