Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 13:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne report ud fra ID

Hej Alle

Prøver at få denne simple linie til at fungere:
DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "TrainingId =" & txtTrainingId.Value

Men hver eneste gang jeg klikker på knappen kommer der en dialog boks frem og spørger efter TraininId.
Selv hvis jeg ændrer den til:
DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "TrainingId = 270
kommer den stadig frem og spørger efter TrainingId...

Knappen er placeret i en continues form, og TrainingId vises fint ud for hver linie.

What am I doing wrong? Tror jeg har stirret mig blind.
Avatar billede mugs Novice
10. april 2014 - 13:45 #1
Hvis du arbejder mede numeriske felter, skal du bruge denne:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tal] = " & Me!tal & ""

alfanumeriske felter :

DoCmd.OpenForm "form2", "[Tabel1]![tekst]= '" & Me!tekst & "'"
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 14:13 #2
DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "TrainingId = '" & Me!TrainingId & "'"

Eller
DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "TrainingId = " & Me!TrainingId & ""

Virker ikke. Den spørger stadig efter TrainingId
Avatar billede mugs Novice
10. april 2014 - 14:24 #3
Du skal have tabellen med i koden. Se mine eksempler.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2014 - 15:37 #4
Er der et felt i din kilde til rapporten med det eksakte navn?~)
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 16:38 #5
Hovs...

DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "[tblTraining]![TrainingId] = " & Me!TrainingId & ""
eller
DoCmd.OpenReport "repPrintTrainingMain", , , "[tblTraining]![TrainingId] = '" & Me!TrainingId & "'"

Virker stadig ikke. Den spørger efter tblTraining!TrainingId
Avatar billede mugs Novice
10. april 2014 - 16:46 #6
Kan du sende din db til:

mugs snabelting bbsyd.dk

med angivelse af hvilken form samt tabel du arbejder i.
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 16:53 #7
spg.. Ehh, det ved jeg faktisk ikke. Reporten er drevet af en Query. Tjekker lige.

TrainingId er ikke i recordscource for rapporten, men det eksisterer i den Query jeg har bygget rapporten på?

Hvis jeg tilføjer
[QryPrintTraining].[TrainingId], (Kan forøvrigt slet ikke se hele strengen)
i record source siger den:
"Run-Time error '3163'
The field is too small to accept the amount of data you attemped to add. Try inserting or pasting less data.
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 16:57 #8
Mugs. Sendt. :)
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 19:11 #9
Spg, fik ikke kigget ordenlig efter. Dit svar var løsningen. Mangler TrainingId i record source. :)
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 19:11 #10
Manglede*
Avatar billede plato Juniormester
10. april 2014 - 19:14 #11
Ellers, tak for din hjælp Mugs. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2014 - 23:24 #12
!~)
Avatar billede mugs Novice
11. april 2014 - 09:36 #13
Selv tak - Det var jo som så ofte ligetil højrebenet
Avatar billede plato Juniormester
11. april 2014 - 09:40 #14
Ja, jeg skulle bare åbne mine øjne... Men nogle gange stirrer man sig blind.. :S