Avatar billede ozman Nybegynder
10. april 2014 - 18:14 Der er 3 kommentarer

Søg i kombinationer af kolonner

Hey eksperter,

Jeg har en tabel hvori jeg gerne vil søge efter bestemte indhold af data i flere kolonner: - Dette er et afstands-ark så kombinationen af indholdet betyder ikke noget, bare indholdt opstår

F.eks.

Fra:  Til:  Km:
A      B      1
B      C      2
C      A      4
B      A      1
A      C      4

Så jeg vil gerne søge i ovenstående kombinationer af FRA/TIL og retunere KM. Så A-C er altså det samme som C-A.

Hvordan gør jeg let det?

Tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. april 2014 - 19:11 #1
Måske du kan få inspiration her.

http://gupl.dk/709484/
Avatar billede prhan Juniormester
11. april 2014 - 07:49 #2
Kan dette bruges?

=SUMPRODUKT(($A$2:$A$5="A")*($B$2:$B$5="C")*($C$2:$C$5))

"A" og "C" kan erstattes med cellereferencer, så du bare indtaster værdierne der.
Avatar billede jqrn Mester
21. april 2014 - 19:54 #3
lav en kolonne der kombinerer "fra" og "til" til "fratil". Og så bruger du tilsvarende "fratil" som det du slår op.

eksempelvis

i kolonne D indsætter du for hver række formlen =sammenkædning(A2;b2)
(afhængig af hvordan du slår op, er det dog nemmere at lade denne kolonne stå først)

Når du så søger, bruger du også sammenkædning af fra-input og til-input.