Avatar billede Widefelix Novice
10. april 2014 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Ved ikke hvilken adapter jeg skal bruge

Hej allesammen. Jeg har for nylig bestilt en ny skærm til mit lille gaming setup (https://www.komplett.dk/acer-24-led-g246hlbbid/762330) og dermed en adapter dertil (https://www.komplett.dk/sapphire-adapter-dvi-m-to-hdmi-f/434126) problemet er dog at mit grafikkort har 2 udgange. 1 HDMI og 1 DVI. Og min nuværrende skærm kører DVI, da jeg synes VGA er ikke lige så god kvalitet som HDMI. Min forestilling var at jeg skulle sætte DVI indgangen i adapteren til grafikkortet's DVI indgang og derefter sætte et HDMI kabel til den og sætte det til skærmen, og dermed få den bedste kvalitet jeg kunne på begge skærme ved hjælp af HDMI. Men kan jeg sætte det op på den måde jeg forestiller mig, eller hvordan? Dog har jeg ikke modtaget noget af det endnu men det kunne være rart at returnere/bytte den inden jeg modtog adapteren. For hvis det ikke virker når jeg får den betyder det jeg får sort skærm på en af dem og det er ikke min mening med at købe den.. HJÆLP!
Avatar billede kurtba Ekspert
11. april 2014 - 00:36 #1
Det er lidt svært at gennemskue, hvad du vil. Skal den nye skærm afløse den gamle eller skal du køre med 2 skærme?
Du skriver at nuværende skærm kører dvi og du har dvi og hdmi udgang på grafikkortet.
Skal du fortsat bruge den gamle skærm er det vel bare at fortsætte med dvi til dvi og den nye skærm skal så bruge hdmi til hdmi.
Jeg forstår under alle omstændigheder ikke, hvorfor du vil bruge adapter, når du har den rigtige udgang.
En adapter laver ikke et signal om til noget bedre. Den giver bare adgang til et signal på en slags port kan bruges på en anden slags port.
Så den adapter du har købt gør, at du via en dvi udgang kan bruge en hdmi indgang. Den gør ikke at signalet derved bliver et rent hdmi signal.
Avatar billede Widefelix Novice
11. april 2014 - 07:51 #2
Ups. Kom til at skrive en fejl ;) min nuværrende kører HDMI. Jeg skal bruge begge skærme og ville gerne kunne bruge adapteren til den gamle og Hdmi til den nye
Avatar billede Widefelix Novice
11. april 2014 - 07:53 #3
Men spørgsmålet er bare om den virker hvis jeg sætter dvi udgangen i computeren. For det er meningen at hdmi indgangen så skal gå i den nye skærm
Avatar billede Widefelix Novice
11. april 2014 - 14:44 #4
Hej. Så har jeg fået begge ting og det kører glimrende. Dvi udgangen i adapteren går direkte i grafikkortet og op til min gamle skærm. Min nye skærm er tilsluttet via HDMI indgangen i grafikkortet.