Avatar billede brasso Forsker
11. april 2014 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win 8.1 Print spooler service starter ikke automatisk

hej
Jeg har lige hjulpet en bekendt med at få en ny bærbar opdateret fra win 8.0 til win 8.1. Jeg har installeret driver til en Canon printer, som den bærbare kommunikerer med via WiFi. Der er så efter opgradering til Win 8.1 opstået det problem at servicen Print Spooler ikke starter automatisk op når maskinen starter.
Når jeg starter joblisten (CTRL+ALT+DEL), og skifter til tjenester, står Spooler - Print spooler med status "Stoppet".
Jeg har så prøvet at højreklikke på linjen og åbne services, her stod Print Spooler til "manuel", det har jeg så rettet til "Automatisk", jeg gik tilbage og startede "Spooler" - "Print Spooler", og printeren blev straks fundet og aktiveret (ps den var selvfølgelig tændt). Printeren virkede så upåklageligt.
Det trælse er så at næste gang maskinen har været genstartet, er servicen så stoppet igen, også selv om den står til automatisk.
Hvordan kommer jeg dette til livs?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2014 - 19:31 #1
Prøv at afinstallere printeren helt fra computeren, og installere den manuelt igen :) det plejer at hjælper på min hvis den driller.
Avatar billede brasso Forsker
11. april 2014 - 21:00 #2
Jeg tror ikke det er printeren, eller driveren der er problemet, eller kan du forklare, hvordan printeren kan forhindre at Print Spooler services i Windows sikke starter op. Servicen skal vel starte sammen med Windows opstarten, så den er klar når der skal printes?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2014 - 00:24 #3
Hvis du går i søg og skriver msconfig, og derefter går i tjenester og bladrer helt ned i bunden, er den så tjekket af her at den skal køre?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2014 - 00:25 #4
Ah helt i bunden ligger den nu ikke ;-)
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 07:23 #5
Fandt en underlig work around!
Ændrede print spooler til automatisk under services.
Lukkede maskinen helt ned, og startede igen, nu blev indstillingen mærkelig nok gemt under services, så nu kører det.