Avatar billede Marcjensenn Nybegynder
12. april 2014 - 00:47 Der er 6 kommentarer

Hva hedder det og er det en god idé?

Hej Eksperter... :-)

Jeg er så småt gået igang, med at forsøge på at sælge hjemmesider. Jeg har ikke selve min egen hjemmeside til det endnu, men den laver jeg snart. Jeg har lige et par spørgsmål først.

Jeg er bedst til at lave hjemmesider i normal HTML og CSS som foregår KUN via. koderne.
Altså, Notesblok, Notepad ++ osv. det er der, de fleste hjemmesider jeg vil sælge, er lavet fra af mig.
Så det er for køber bare om at købe det, få filerne og lægge det ind i sit webhotel self.

Hvad hedder sådan en hjemmeside, som er lavet på den måde? Tror i stadig nogle folk, går op i at købe sådanne slags hjemmesider i 2014 eller går alle sammen op i Wordpress og div. nu?

Jeg har hørt det er en meget gammeldags måde, at bygge en hjemmeside på og derfor kan det mindske tallet af købere, nu da der er nyere og bedre metoder til at redigere sin hjemmeside selv osv.

Hvad siger i?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2014 - 02:07 #1
Det kan ihvertfald kaldes "static content".

Og jeg er lidt skeptisk overfor de kommercielle muligheder:
1) de fleste har brug for noget server side kode
2) et CMS goer det kangt nemmere at vedligeholde indholdet
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2014 - 07:38 #2
samme som allerede sagt men med den tilføjelse at du også sagtens kan håndkode CMS-sider så i bund og grund gør du ikke noget hverken specielt forældet eller moderne - ud over altså at du ikke levere en mulighed for kunden til at redigere indholdet på siden.
Avatar billede Marcjensenn Nybegynder
12. april 2014 - 10:40 #3
Tak Arne, der var den og ja.. Jeg er nok enig i at, det er noget bedre at bruge et CMS system.

Men ved i om man stadig kan tjene på det? Er der stadig nogle som foretrækker "static contect" hjemmesider, end et CMS system?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2014 - 11:45 #4
Der er nok ikke mange der vil have en statisk side i dag. Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ind i et CMS og sælge hjemmesider på den måde. Wordpress er let at sætte sig ind i og der er mange muligheder der, f eks udvikle sine egne plugins og temaer. Desuden er der rigtigt meget hjælp at få på nettet.

Du skal bare være klar over at konkurrencen er utroligt hård. Men du kan jo starte med at lave din egen hjemmeside og gå videre til venner og bekendte for at på den måde få en lille portfolio.
Avatar billede Marcjensenn Nybegynder
12. april 2014 - 13:15 #5
Hvad siger i til dette?

En kunde henvender sig, har en hjemmeside på et webhotel og der er installeret Wordpress på siger vi.
Kunden spørger mig om jeg vil redigere hjemmesiden, hvis jeg får et "log-in" til hans Wordpress hjemmeside. Jeg går så ind og redigere widgets, redigere i temaet osv. og kunden modtager det igen. Lyder det som en god idé, at "sælge hjemmesider" på?
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2014 - 12:53 #6
Det er jo mere eller mindre sådan rigtig mange gør i forvejen så selvfølgelig kan det lade sig gøre - men at redigere online er nok ikke den bedste idé, du bør have et udviklingssetup så kunden kan godkende osv.

Men som allerede nævnt er konkurrencen hård så skal du leve af det skal du kunne noget de andre ikke kan.