Avatar billede seamate Praktikant
12. april 2014 - 10:52 Der er 11 kommentarer

High jacker mv

Hej er der en expert der har tid til at kigge på min log file.

Når den er ændret hvad kræves yderligere for at slippe for at blive high jacked.
Avatar billede seamate Praktikant
12. april 2014 - 10:58 #1
Der er også noget der heder "safeweb" det behøver jeg heller ikke. Hvordan kommer jeg af med det?

Skriv og jeg sender hijack log filen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2014 - 13:17 #2
Prøv dette her først:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Og fortæl bagefter ved at lægge logs fra både Malwarebytes og AdwCleaner her i tråden, hvordan pc kører efter denne rensning.

Hvad er det for en logfil du vil have kigget på?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2014 - 13:19 #3
Ok En Hijack fil. Send en efter du har kørt nævnte programmer.
Hijack bruges ikke så meget længere da andre programmer har taget over, da den ikke virker rigtigt med en 64 bit maskine.
13. april 2014 - 12:07 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede seamate Praktikant
14. april 2014 - 22:47 #5
220661.

Har gjort som du har beskrevet og det ser ud til at have hjulpet.
Det franske program kom dog ikke med en log´file efter den genstartede. Men har taget den med hijack this:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:44:02, on 14-04-2014
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17041)

Running processes:
C:\Program Files (x86)\StrongVPN\StrongDial.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\palmOne\Hotsync.exe
C:\Program Files (x86)\MagicDisc\MagicDisc.exe
C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\soffice.exe
C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\soffice.bin
C:\Program Files (x86)\Belkin Storage Manager\StorageManager.exe
C:\Program Files (x86)\Citrix\ICA Client\concentr.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Citrix\ICA Client\wfcrun32.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Jan Sloth Moller\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.sweet-page.com/web/?type=ds&ts=1396449740&from=wpc&uid=395049983_1052514_205D08CF&q={searchTerms}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Belkin Storage Manager] "C:\Program Files (x86)\Belkin Storage Manager\StorageManager.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ConnectionCenter] "C:\Program Files (x86)\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ReadyNAS Remote] C:\Program Files (x86)\NETGEAR ReadyNAS\Remote\bin\ReadyNASRemote.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MobileDocuments] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [StrongVPN Client] "C:\Program Files (x86)\StrongVPN\StrongDial.exe" --silent
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] C:\Users\Jan Sloth Moller\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe /MINIMIZED
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Jan Sloth Moller\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [iLivid] "C:\Users\Jan Sloth Moller\AppData\Local\iLivid\iLivid.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [GoogleChromeAutoLaunch_F501957A13D1FEF78B3FC275FE5A6EA6] "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --no-startup-window
O4 - Startup: MagicDisc.lnk = C:\Program Files (x86)\MagicDisc\MagicDisc.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.2.lnk = C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Program Files (x86)\palmOne\Hotsync.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files (x86)\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files (x86)\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nlaapi.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\napinsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\bonjour\mdnsnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvlsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {C345E174-3E87-4F41-A01C-B066A90A49B4} (WRC Class) - http://trial.trymicrosoftoffice.com/trialoaa/buymsoffice_assets/framework//microsoft/wrc32.ocx
O18 - Protocol: leaf - {3C4A8A13-029E-430D-B8C1-46E834D20B31} - mscoree.dll (file missing)
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V7 (AdobeActiveFileMonitor7.0) - Adobe Systems Incorporated - c:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 7.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: SAMSUNG AllShare Service (AllShare) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Samsung\SAMSUNG PC Share Manager\WiselinkPro.exe
O23 - Service: @%windir%\system32\inetsrv\iisres.dll,-30011 (AppHostSvc) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\CISVC.EXE,-1 (CISVC) - Unknown owner - C:\Windows\system32\CISVC.EXE (file missing)
O23 - Service: SW-Sustainer (d0e87c27) - Unknown owner - C:\Windows\system32\rundll32.exe" "c:\progra~2\sw-boo~1\AssistantSvc.dll",service (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: GRegService (Greg_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Packard Bell\Registration\GregHSRW.exe
O23 - Service: GSService - Unknown owner - C:\Windows\SysWOW64\GSService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /svc (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /medsvc (file missing)
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Microsoft SharePoint Workspace Audit Service - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\GROOVE.EXE" /auditservice (file missing)
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcIp.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: Oberon Media Game Console service (OberonGameConsoleService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Packard Bell GameZone\GameConsole\OberonGameConsoleService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\qwave.dll,-1 (QWAVE) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\seclogon.dll,-7001 (seclogon) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\Windows\SysWOW64\snmvtsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe" /RunAsService (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: StrongVPN Service - Black Oak Computers, Inc. - C:\Program Files (x86)\StrongVPN\StrongService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Updater Service - Acer - C:\Program Files\Packard Bell\Packard Bell Updater\UpdaterService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%windir%\system32\inetsrv\iisres.dll,-30003 (W3SVC) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%windir%\system32\inetsrv\iisres.dll,-30001 (WAS) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - %PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

VH
Avatar billede seamate Praktikant
14. april 2014 - 22:48 #6
Hov,

Jeg kan se jeg stadigt har et eller andet fra "safeweb", som jo nok er alt andet end safe?

VH
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2014 - 23:01 #7
Vil du også lige kigge loggen efter Karise Larry?
Du er skrappere til det end jeg er :-)

#6 ved du selv hvad dette er?
O23 - Service: SW-Sustainer (d0e87c27) - Unknown owner - C:\Windows\system32\rundll32.exe" "c:\progra~2\sw-boo~1\AssistantSvc.dll",service (file missing)
Denne her O4 - HKCU\..\Run: [iLivid] "C:\Users\Jan Sloth Moller\AppData\Local\iLivid\iLivid.exe" -autorun  mener jeg også man kan risikere der følger snavs med
Avatar billede seamate Praktikant
14. april 2014 - 23:38 #8
Jeg har lige været af og på igen og problemet er ikke løst.

Chrome bliver ved med at komme op med "sweet page" når jeg åbner.

Jeg kører for øverigt Win7

vh
15. april 2014 - 07:57 #9
AWCleaner !!! Som beskrevet i #2 !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 08:22 #10
#9 Enig. Den burde kunne fjerne den.
Se også lige på dette: http://malwaretips.com/blogs/sweet-page-com-removal/
Avatar billede seamate Praktikant
17. august 2014 - 18:18 #11
Hej igen

Jeg har gjort som ovenstående flere gange men uden at der har fjernet problemet.
Jeg har kørt de forskellige programme i både den ene og den anden rækkefølge men det har ikke løst problemet.

Har i andre forslag?

VH
seamate