Avatar billede Slettet bruger
12. april 2014 - 16:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PUP.Optional.

for anden gang (sid. gang kostede den i alt 5 recoveryer) har jeg fået virussen:

PUP.Optional.
(efter sidste punktum kommer der et efternavn og det efternavn skifter hele tiden -
så:
"den er faktisk uangribelig som en resistent bakterie.

er der nogen som kender en måde at komme af med den - så jeg slipper for endnu en recovery?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2014 - 17:12 #1
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2014 - 17:32 #2
jeg har AVG free
ccleaner og
malwarebytes

har skæmmet dit link.
de tidl. gange jeg var angrebet af PUP.Optional fulgte jeg en masse div. fundne procedurer og uden held.
er fordi den skifter efternavn (efter sid. punktum hele tiden)!
malwarebytes finder den hver gang den scanner og jeg remover dem, men næste gang jeg malwarebytes-scanner finder den en ny PUP.Optional. med et andet efternavn.
er skruen uden ende.
systemgendannelse kan ikke bruges til at fjerne den heller.
det må være muligt at fjerne den som: PUP.Optional. generelt (uden efternavn) som noget overordnet?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2014 - 18:14 #3
jeg har AVG free

Cert.dk
"Der kommer så meget malware på internettet, at den traditionelle antivirus ikke yder tilstrækkelig beskyttelse"
https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW04022011.shtml

Du kan jo stille op i køen, til dem med gratis antivirusprogram, og inficeret computer, træk et nummer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 09:22 #4
Hvis den også ligger i din systemgendannelse, burde du måske deaktivere den, få fjernet skidtet og så starte systemgendannelse igen. Har du prøvet en online scanner?
Andre scannere kunne jo også afprøves
Tænker på Hitman pro og (SuperAntispyware bare i den frie version).
Mon ikke man med Hitmanpro stadig kan aktivere i en gratis 14 dages prøveperiode hvis den finder noget?? Det kunne man før i tiden.
Malwarebytes kører den realtime sammen med AVG?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 15:55 #5
#4
tak for din kommentar 220661.
malwarebytes og avg free er sat til automatisk scanning én gang/dagligt.
malwarebytes finder den hver dag og sætter den i karantæne - 1 stk. PUP.Optional/dag.
men den karantæne-funktion er jo ikke noget værd i den her forbindelse fordi PUP-Optional skifter efternavn hele tiden. så det er jo en ny malware for malwarebytes at opdage hver dag.
m.h.t. systemgendannelse mener du så om den har dannet et gendannelsespunkt? hvis ja - så nej den danner ingen system-gend.punkter. og jeg kommer jo ikke længere med andre malwareprogrammer el. scannere heller når den skifter navn hele tiden. den er for mig at se totalt resistent - altså medmindre man kunne fange den udfra kun fornavnet - altså som noget overordnet - som bare: "PUP.Optional.?"
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 15:58 #6
#4 (no. 2 kommentar herfra)
jeg ved heller ikke om den er skadelig el. uskadelig?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 16:22 #7
#4
no. 3 kommentar:
malwarebytes er lige blevet færdig med at scanne og den fandt INGEN PUP.Optional så nu krydser jeg fingre for, at den er væk.

LÆG LIGE ET SVAR SÅ DU KAN FÅ POINTS og tusind tak for dine kommentarer!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 16:40 #8
Jo tak, men jeg synes nu også at pixxel bør være med på point her?
Har du noget imod det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 16:41 #9
Hmm Eller var det en opfordring til pixxel om at lægge et svar? Så ser du bare bort fra mit svar i #8
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 17:51 #10
Jeg vil så lige sige at hvis jeg skulle tilføje noget, så vil jeg hente RKill programmet skal bare installeres, det forhindre malware i at starte op, derefter vil jeg hente ComboFix og scanne med det, alle sikkerhedsprogrammer skal deaktiveres når ComboFix køre, man må heller ikke bruge computeren når ComboFix køre. Når programmet er færdig kommer der en log frem på skærmen. hvis computeren ikke køre ordenligt så genstart computeren.

RKill
http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/

ComboFix
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

Point eller ej, må være op til tråd starter.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 19:10 #11
#10
jeg opretter lige et nyt pointsgivnings-sp.mål til dig (sender dig linket i et brev) - du har hjulpet mig og tusind tak for det.
kig i din postkasse herinde.
jeg ved altså ikke hva`jeg sku`gøre uden experten.dk og jer hjælpende-ånder (smiler).
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 19:22 #12
Det er modtaget ;-)