Avatar billede birgittejensen Nybegynder
13. april 2014 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slettes alt ved installering af nyt styresystem?

Hej,
Jeg skal installere et nyt styresystem på min bærbare fra bunden. Mister jeg alt, hvad der  ligger på disken?
Jeg har kun en partition, men ka. Jeg lave en ny og stadig bevare mine data, eller er det den lange vej med backup og ny installation af alt?
13. april 2014 - 12:14 #1
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du bør (skal) tage BackUp af dine egne data til andet medie OG sørge for at det MEDIE ikke er 'aktivt' ved 100% "Styresystem installation" ... så er du 100% sikker på at du ikke får 'pillet' i de data ...
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
13. april 2014 - 12:16 #2
Hov.. Beklager :-) skal installere win7 fuld version istedet for en oem..
Avatar billede Slater Ekspert
13. april 2014 - 12:43 #3
Ikke nødvendigvis. Du kan godt installere Windows oven i en eksisterende disk uden at miste andet end den forrige Windows-installation. Det er dog muligvis at anbefale at starte forfra med det samme, også for at sikre at den nye installation ikke bliver fragmenteret.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 13:42 #4
Du kan godt dele din HDD op i 2 eller 3 partitioner med MiniTool.
http://www.minitool-partitionrecovery.com/download.html
Men gør alligevel, for en sikkerheds skyld, først det som der står i #1. Læg dine vigtigste data ud på en USB stik eller extern HDD.
Og som #2 er inde på, lav en ren installation. D.v.s formater den partition hvorpå du vil installere windows 7. På installations disken er der en mulighed for at formatere først. Og  så vælger man brugerdefinet.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
13. april 2014 - 14:21 #5
Tusind tak :-) det bliver på den hårde måde så :-) mangler svar fra I søde og hjælpsomme mennesker :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 14:29 #6
Jeg samler ikke på point, ellers tak:-)
13. april 2014 - 16:07 #7
Good Luck ...

Husk
* WindowsUpdate + WindowsUpdate + WindowsUpdate
* Sikkerhedsprogram
* Diverse 3. parts programmer ->
www.eksperten.dk/guide/1551
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
26. april 2014 - 09:15 #8
Er stadig ikke nået så langt, men det sker snart, og så bliver dét på den hårde måde :-) tak for hjælpen
Avatar billede kirdam Nybegynder
13. juli 2014 - 22:33 #9
Skal have erstatning for det uddaterede Windows XP. Har fået Cd til Vista. Kan jeg installere det og bevare - beholde adgang til -  de programmer jeg har?
14. juli 2014 - 13:38 #10
[kirdam] Du bør / skal oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål .. denne 'tråd' er lukket / glemt ...