Avatar billede Ohline Nybegynder
13. april 2014 - 18:46 Der er 9 kommentarer

Password på Toshiba

Hej Eksperter. Jeg har en Toshiba Qosmio som har været brugt i firmaet. Nu er den ansatte der har brugt den blevet fyret, og da vi skulle bruge computeren var der lagt password på :-( Han nægter at udlevere det. Computeren når lige at starte op og skrive Qosmio, så beder den om et password. Vi har prøvet at cleare cmos, fjerne batteri på motherboard. Vi kontaktede Toshiba, der ikke kunne/ville hjælpe. De anbefalede at man skiftede motherboardet.
Er der nogen der har en god ide, eller er det bare at få det skiftet så vi kan komme videre i teksten??
Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 18:57 #1
Hej og velkommen til.
Er det phoenics bios der er i den?
Avatar billede Ohline Nybegynder
13. april 2014 - 18:59 #2
Hej og tak..
Aner det ikke, jeg kan ikke se det :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 19:01 #3
Nogle bios har et master password man måske kan bruge for at åbne den:
http://www.askvg.com/how-to-reset-remove-bypass-a-bios-or-cmos-password/
bladrer du ned i siden kan du se hvilke det er
Avatar billede Ohline Nybegynder
13. april 2014 - 19:06 #4
Det har jeg også prøvet på et tidspunkt
Not certified, system is shutting down, efter 3 forsøg.
Frustrerende, argh.....
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 20:11 #5
Jeg prøvede noget tilsvarende for ikke så lang tid siden med En Acer Ferrarri 5000 der var låst i bios. Den har phoenix bis, og jeg fandt en side der omhandlede Fujitsu computerer der også brugte samme bios producent. Når jeg tastede en fejlagtig kode ind tre gange fik jeg en kode retur. På denne side indtastede jeg så denne kode jeg fik tilbage, og fik en ny kode retur jeg kunne afprøve med. De første to gange lykkedes det ikke, men den tredje gang virkede det, og bios åbnede op. Så kunne jeg gå ind i bios og deaktivere koden helt.
Får du en 5 cifret kode når du har afprøvet de tre gange?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 20:26 #6
Hvis du en fejlkode efter tre forsøg, så prøv at kopiere den ind her:
http://www.biospassword.net/
Når du trykker på comute, burde så få en ny kode du skal prøve at logge på med næste gang.
Det var på den måde jeg fik åbnet Acer Ferarri computeren.
Jeg er ikke sikker på det var denne generator her jeg brugte, men leder lige lidt videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 20:27 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 20:29 #8
Hmm Tror faktisk det var denne side jeg brugte: http://bios-pw.org/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 20:31 #9
Jeg har ikke flere bud, og vil ønske dig held og lykke med forsøget. Du skal muligvis gøre det nogle gange før du kommer igennem, men alternativet er et andet bundkort, og så synes jeg det er umagen værd at prøve.