Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 18:50 Der er 4 kommentarer

Samling af Pc'er "Sort arbejde" ?

Hejsa alle folk på "Eksperten".

Jeg har gået med en lille tanke om, at tilbyde hjælp hvad angår samling af stationær pc'er, installation af nyt hardware i pc, installation af software mm.

Ville dog genre hører lidt mere om hvordan det hænger sammen eftersom det må samling af Pc'er må være sort arbejde, hvis jeg modtager betaling.
Avatar billede Slater Ekspert
13. april 2014 - 19:27 #1
Hvad er det, du vil vide mere om?

Hvis du modtager betaling, så er det sort arbejde, ja. De eneste undtagelser, er hvis du er under 16 år eller pensionist.
13. april 2014 - 19:57 #2
Hej,

Bare til din orientering:

Hvis du hjælper nogen med noget er det i princippet sort arbejde. Får du penge for det ER det sort arbejde.

Hjælper du din far med at skifte tændrør på hans bil og du får løn som sodavand, pizzaer, biograftur eller 5 BIG MACS (fra den gylde Måge (Rupert MCDONald)) eller  noget andet, skal du i princippet betale skat af din indkomst (dvs. du burde aflevere den 5. burger til Skattefar.)

Men heldigvs har Skattefar en bagatel-grænse og jeg tror at du får lov til at nyde din 5. burger uden at "han" blander sig i det. Men fortsætter du med sort arbejde (med penge som aflønning'er) kommer han efter dig og det lige så sikkert som Amen i kirken.

Som sagt:  bare til din behagelige orientering.

KRistian
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 20:42 #3
Med hensyn til alder, så er jeg fyldt 18 år. Ville bare lige høre hvordan og hvor ledes det hang sammen.
Avatar billede sonalias Seniormester
14. april 2014 - 09:35 #4
Enten betaler du skat (opgiver som b indkomst og laver regnskab), ellers er det sort arbejde og dermed ulovligt. Du kan regne med at hvis en konkurrent får nys om at du laver det sort så melder han dig nok.