Avatar billede carlt Seniormester
14. april 2014 - 14:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding: Der opstod en fejl, da kommandoen blev sendt til programmet

biblioteker - dokumenter - exceldokumenter:

Når jeg her forsøger at åbne en fil kommer ovennævnte fejlmeddelelse frem!

Nogen derhar et bud på, hvorfor det sker?

XP
14. april 2014 - 14:46 #1
Filtype?

Hvilken version af Office-pakken?

Styresystem?
Avatar billede carlt Seniormester
14. april 2014 - 15:43 #2
Det er jo lidt pinligt at skulle spørge,
Men hvor finder man de oplysninger?

Filtype? Kunne vel være .xls (og jeg kan vel ikke se det, da jeg ikke kan åbne filerne)

Hvilken version af Office-pakken?

Styresystem? Mit bedst bud (som jeg nævnte i spørgsmålet)  XP
Avatar billede carlt Seniormester
14. april 2014 - 16:12 #3
Efter nærmere overvejelse (og kig på PC):  Office 2007.
Og foranlediget af erikjuul's spørgsmål kiggede jeg på skrivebordet, hvor der faktisk ligger en genvej til Microsoft Office Excel 2007.
Ved tryk på den og dernæst
ctr+o og dernæst
tryk på "Excel Dokumenter" så dukker mine excel dokumenter faktisk op!

Jeg har efterfølgende prøvet den oprindeligt beskrevne metode (som jeg altid har benyttet), men den virker stadig ikke:-(
Avatar billede carlt Seniormester
14. april 2014 - 17:25 #4
Beklager;
Filtype: Microsoft Office Excel-regneark (xlsx)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. april 2014 - 04:32 #5
Avatar billede carlt Seniormester
10. maj 2014 - 10:47 #6
Som anført i #3:
jeg lever med den måde at gøre det p.
Tak til erikjuul og vejmand for input!
Avatar billede carlt Seniormester
10. maj 2014 - 10:48 #7
Hvem vil have point?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. maj 2014 - 11:12 #8
Jeg springer over, eller tak. :-)
Avatar billede carlt Seniormester
12. maj 2014 - 19:21 #9
erikjuul?
28. januar 2019 - 14:43 #10
Jeg ved godt at dette indslag er gammelt, men jeg har en løsning, som andre måske kunne nyde godt af.

Jeg havde samme problem. Løste det sådan her

Åben Excel
Vælg Filer > Indstillinger.
Vælg Avanceret, rul ned til afsnittet Generelt, og ryd derefter afkrydsningsfeltet Ignorer andre programmer, der bruger DDE (Dynamic Data Exchange) i området Generelt.
Vælg OK.