Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. april 2014 - 15:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

USB 3.0 mangler driver

Hej Experter.

Jeg har et problem med min USB 3.0 port (Blå USB port).
Når jeg prøver at tilslutte min eksterne harddisk, (som også understøtter usb 3.0) så sker der intet, dog lyser den eksterne.

Jeg har prøvet at søge efter hardwareændringer i enhedshåntering, og fandt ud af der manglede en driver, men at windows update ikke kunne finde den. (Fresco Logic USB Root Hub)

Derefter prøvede jeg at Fjerne "Fresco Logic xHCI (USB3) Controller FL1000 Series" for at se om windows selv kunne installere den manglende driver, men det var uden held, desværre.

Min computer og styresystem:
Asus N53S
Windows 7

Nogle der har et bud på hvordan jeg løser dette problem?

Mvh Høeg

P.s. Jeg ville have lagt nogle billeder op, men kunne ikke få det til at virke.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. april 2014 - 15:57 #1
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. april 2014 - 16:27 #2
Hjolsen - Tak for hurtigt svar. Det virker desværre ikke, jeg har både prøvet kører en installation og en repair, men intet virkede. :-(
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. april 2014 - 16:47 #3
Har du installeret chipset drivere ?
Virker Harddisken i en USB 2 port ?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. april 2014 - 16:53 #4
Hvad er Chipset drivere?

Ja den virker fint i alle USB 2 porte.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 17:01 #5
jf link i #1 - chipset er også der. Det er drivere til bundkortet til noget, der styrer kommunikationen fra cpu til eksterne enheder (tidligere nord- og sydbro).
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. april 2014 - 20:20 #6
Claes57 - Har du et bud til hvad jeg kan prøve?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 20:35 #7
gå ind på link. vælg win7 64bit (hvis det er det, du har)
ved chipset, vælg Intel INF Update Driver med datoen 2011.04.20
længere ned USB, vælg USB3.0 Driver dato: 2011.03.23
Det er ikke nok at hente filerne (klik på 'global') du skal også indlæse dem/køre filerne.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. april 2014 - 21:41 #8
Claes - Det vil jeg lige prøve, hvor skal jeg evt pakke filerne ud til i systemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 02:42 #9
Det styrer de selv - bare kør pakkerne.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
15. april 2014 - 20:38 #10
Claes57 - Jeg prøvede at hente og installere chipset, som du har skrevet. Men jeg fik en error, der fortæller mig at min computer ikke overholder minimums kravet til installeringen af softwaren.

Jeg trykkede på "Global", og download blev åbnet i stifinder, hvor jeg derefter trykkede "Setup".

Noget jeg gør forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 20:43 #11
Så se efter om du ikke er på win7 32bit.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
15. april 2014 - 21:29 #12
Under "system" står der 64bit, så går ud fra at det er det.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 06:39 #13
Der er 3 modeller n53s - du fik link til sv-modellen.
Vælg den rigtige her http://www.asus.com/support/Product-Search/?keyword=N53s
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
17. april 2014 - 14:35 #14
Min model er SV-modellen, det er det der er lidt mystisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2014 - 14:59 #15
Prøv https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Tag link lige under den grønne knap. Kør programmet til den ikke finder mere, og genstart og test.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
17. april 2014 - 18:07 #16
Øv troede ellers lige det virkede.
Da jeg prøvede at downloade og installere chipset igennem slimdriver, fik jeg samme irriterende error om at mit system ikke opfylder minimums kriterierne.

Det er da dybt frustrernde!

Men tak fordi du prøver, det sætter jeg pris på. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2014 - 18:21 #17
Der er så ikke flere forslag fra mig...
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
17. april 2014 - 18:30 #18
Øv..
Nogle andre der har et bud?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
20. april 2014 - 19:08 #19
Så fik jeg løst mit problem..!
Jeg installerede "Advanced System Optimizer", og den kunne få lov til at opdatere Fresco og chipset.