Avatar billede HaxCookiesDK Mester
14. april 2014 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet WiFi virker men ikke på IPad

Jeg har et problem med WiFi, jeg har WiFi på bærbaren men ikke på min IPad. Jeg kan heller ikke komme på 192.168.1.1

Operativsystem: Win7

Jeg har skrevet noget af ipconfig:

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 5:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks......: waoo.dk

Beskrivelse: Realtek AR8161/8165 PCI-e Gigabit Ethernet Controller

IPv4: 212.45.116.94(Foretrukken)
Standardgateway: 212.45.116.1
DHCP-server: 212.45.116.1

NetBIOS over Tcpip: Aktiveret
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 20:46 #1
prøv lige at beskrive det én gang til.
1) bærbar med win7 - kan den komme på nettet over wifi? har det virket før?
2) ipad - kan ikke komme på nettet?

vil du i virkeligheden køre med kabel fra bærbar til router, og så bruge wifi på bærbar som delt forbindelse, så ipad kan komme på den vej? Og hvorfor så ikke bruge wifi direkte fra router til ipad?
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
14. april 2014 - 23:18 #2
Jeg er på nettet med min bærbar, men jeg kan ikke komme på 192.168.1.1, så jeg kan ikke redigere mit WiFi.

Routeren jeg bruger udsender ikke WiFi, så jeg var nødt til at købe en fra Zyxel til at lave det om til wifi, det virker men jeg kan ikke komme på nettet fra IPad'en
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 02:39 #3
192.168.1.1 er du sikker på, at det er zyxel? Hvis det er waoo-router, så er den sikkert sat til at blive styret fra  deres side af. Hvis deres router kan wifi så skal det måske bare aktiveres. Kontakt deres support.
Ellers kan du lige koble zyxel fra waoo-router, og kun med kabel fra zyxel til bærbar. Så kan du sætte den op jf dens vejledning, og derefter sætte den til waoo.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
15. april 2014 - 21:08 #4
Intet virker nu, der er strøm, men intet internet, jeg har prøvet ALT og jeg siger ALT
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 06:44 #5
Der er ikke internet mens zyxel og waoo ikke er koblet sammen. Der skal du bare sætte data til wifi op i zyxel.
Herefter lukker du ned igen, og kabler fra en alm port på waoo til uplink på zyxel, og tænder for zyxel igen. Så skulle den få forbindelse til nettet. Start så pc og lad den finde det wifi du har sat op.