Avatar billede mouzen Nybegynder
14. april 2014 - 19:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nægtet adgang til at hente, og åbne

Jeg var hjemme hos min gamle far da han havde fået et problem. Jeg troede jeg kunne løse det, men nej....
Problemet:
Når han modtager mails i windows mail med vedhæftede filer (så som pdf, jpg osv) kan man ikke åbne eller gemme dem. Fejlmeddelelse: virus
Går man på nettet og fx vil hente en manual hos mobiludbyder, så kan man se den online i browseren (explorer) men ikke gemme den på HD. Fejlmeddelelse: virus
Jeg har prøvet at deaktivere firewall, og har været inde og fjerne hakket ud for "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes", og nej; der er ikke virus i filerne.
Intet hjælper.....
Avatar billede mouzen Nybegynder
14. april 2014 - 19:28 #1
Glemte lige....han kører windows vista
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2014 - 22:45 #2
Hej og velkommen til
Hvilket antivirusprogram beskytter computeren?
Avatar billede mouzen Nybegynder
15. april 2014 - 08:33 #3
Han havde AVG...
Siger havde fodi jeg selv har installeret det, men nu er det pludselig "væk". Ligger i hvert fald ikke i proceslinien eller under programmer. AVG toolbar.
Han har vist, for nylig, opdateret windows. Er der noget nyt der, som blokerer "farlige" filer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 09:00 #4
Hvis Avg ikke beskytter computeren kan Defender jo have taget over. Men i Vista er Defender ikke et antivirusprogram, og beskytter kun mod antispyware. Vil derfor anbefale at du kører denne pakke, og får installeret et nyt antivirusprogram.
Jeg bruger selv Avast free som antivirusprogram. Men der er forskellige meninger om hvad der beskytter bedst af dem.

Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 09:00 #5
Vil gerne se logs fra Malwarebytes og AdwCleaner i tråden.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 17:05 #6
Fejlmeddelelse: virus
Hvor kommer meddelelsen fra.
Avatar billede mouzen Nybegynder
15. april 2014 - 17:25 #7
Jeg tager hjem til ham en af dagene, men...tror IKKE at det hjælper at prøve på at hente de der programmer.
Jeg prøvede da jeg var derhjemme at geninstallere AVG. Prøvede fordi jeg gik på deres hjemmeside og klikkede på programmet, men...både ved kør og gem, blev jeg blokeret pga virus...som maskinen sagde :-S
Mit eget gæt var også det der defender men forstår ikke at det skulle have lave så megen ged i det...at det ligefrem blokerer for avg der lå på maskinen plus blokerer for enhver fil man prøver at hente.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 17:32 #8
Man kunne prøve at køre programmerne fra fejlsikret tilstand med netværk, så de kan opdateres, når de er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 17:48 #9
Jeg har aldrig hørt om at Defender skulle lave den slags problemer da det er et antispywareprogram og ikke et antivirusprogram.

Hvis AVG ligger på computeren så afinstaller det og prøv at fjerne rester fra AVG fulstændigt med Remover Tool, vælg årgang. Hvis du ikke ved om det er 32 eller 64 bits så kør begge.
http://www.avg.com/us-en/utilities

#9 eller
https://www.malwarebytes.org/chameleon/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 17:36 #10
Har hørt nogle gange at man kan snyde virus ved at omdøbe .exe filerne så de ikke opdager at det er et anntimalwareprogram der installeres.
Kan Malwarebytes ikke installeres prøv at omdøbe den.
Du kan se her noget om det:
http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/267354/for-those-having-trouble-running-malwarebytes-anti-malware/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 17:37 #11
#8 Prøv at starte pc i fejlsikret tilstand med netværk og udfør #4
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 17:56 #12
#11 Enig.
Avatar billede mouzen Nybegynder
20. april 2014 - 18:17 #13
Så er jeg hos min far.
Selv i fejlsikret tilstand kan vi ikke hente de programmer i #4, den siger virus
Selv de mails med vedhæftede filer (pdf jpg osv) kan ikke gemmes/åbnes
Avatar billede mouzen Nybegynder
20. april 2014 - 20:23 #14
Så er pc oppe og køre !!
Løsningen blev:
Via anden pc hentede vi AVG fra deres hjemmeside. Filen blev så, via USB hentet til min fars pc. Vi kunne så køre denne fil og AVG blev installeret. Dette betød faktisk at alt kørte igen.
Hvad årsagen til nedbruddet var er uvist. Mit bud er en fejlslagen opdatering af AVG.
Tak for de mange gode bud; den megen hjælp :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2014 - 07:37 #15
Det var da fint.
Selvom den er kommet op at køre vil jeg dog stadig anbefale i kører de programmer som jeg nævnte i #4
Avatar billede mouzen Nybegynder
21. april 2014 - 08:59 #16
Noteret, og vil se på det når jeg besøger ham om nogle dage :-)
Avatar billede mouzen Nybegynder
29. april 2014 - 00:28 #17
Min tid er skredet...men intet er glemt.
Avatar billede mouzen Nybegynder
30. maj 2014 - 10:51 #18
Lukker med svaret...at det var en opdatering der gik galt.