Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. april 2014 - 19:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kørselpenge fra Århus til Ålborg

Hejsa

Hvad vil i mene der ville være rimelig at tage i kørselpenge, hvis en person kørte med mig fra Århus til Ålborg? Der er ca 120 km.

Mvh Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 20:39 #1
man tager ikke noget, da det så er taxa-kørsel, og det er forbudt.
Du skulle nok køre samme vej alligevel - så hvis du får tilbudt et beløb, så sig tak og nyd at du har haft selskab på turen.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. april 2014 - 20:42 #2
Det er fordi det er stort set hver dag jeg skal gøre køre den vej. Siden https://gomore.dk er vel ikke ulovlig siden man laver samkørsel?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. april 2014 - 20:42 #3
Måske også dårligt formuleret spørgsmål af mig
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 20:55 #4
du kan så se på, hvad passager får i kørselsfradrag - hvis du foreslår fx 30% af dette i benzinpenge, så vil det næppe virke urimeligt. Herudover skal det så være billigere end lokalt pendlerkort på strækningen. 30% svarer ca til hvad mange vil få tilbage i skat.

(topskat giver fradrag i pension og huslån - så transport er nede på listen - men kan ikke regne med at alle fradrag kan sættes til topskat%).
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. april 2014 - 21:07 #5
Så en 30 krone pr vej ville ikke være urimeligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2014 - 21:24 #6
Lyder rimeligt hvis i er 2 i bilen. Er den fyldt op, så maks 20.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
12. maj 2014 - 16:19 #7
undskyld forsinkelsen go tak for det. Smider du et svar?

Mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. juni 2014 - 09:25 #8
svar