Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
14. april 2014 - 21:38 Der er 3 kommentarer

QNAP - crash af QNAP og HDD fejl, oveførsel af data til "ny brugt" QNAP

Jeg skal have ført data over fra en HDD til anden HDD, det lyder vel enkelt, men ....

På en ny QNAP TS-219P har jeg installeret en spritny HDD 1TB i slot 1.

Min gamle QNAP TS-219Pll er crashed - den har haft 2*2TB diske i.
Den ene HDD virker stadig, forstået på den måde, at den i slot 2 på ny QNAP ikke viser fejl. Hvordan får jeg adgang til denne hdd, så jeg kan overføre data til HDD på 1TB imens de sidder i sammen QNAP?
Når jeg tager 2TB disken i slot 1, så lyser "power" (status) blinkende rødt (The NAS is in degraded mode, one member hard drive fails in RAID 1, RAID 5 or RAID 6 configuration). Jeg kan se, at der er brugt 435GB, men jeg kan ikke accesse data.

At hensyn til data på 2TB hd, så ønsker jeg ikke at intialisere den, da jeg så mister data.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
15. april 2014 - 13:49 #1
Tjek det her:
http://qnapsupport.net/?page_id=318

For mig at se, skal du starte din nye NAS med den nye HDD.
Så skal du købet et SATA til USB kabel, og koble din gamle HDD (den der ser ud til at virke) til en ekstern USB port - så bør du kunne tilgå/sikkerhedskopierer dine gamle data til den nye.
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
16. april 2014 - 00:51 #2
Tak DonSkoD.
Linket og den løsning du omtalte med USB opkobling til NAS var løsningen - det tager dog en del tid at overføre 400GB over USB, men det er luksusproblem lige nu - kan blot være gald for raid-1, så jeg ikke mistede mine data.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
16. april 2014 - 11:54 #3
Det var godt :)