Avatar billede Boejden Seniormester
15. april 2014 - 09:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hastighed og "3" - svindles der??

win 7, Crome og IE11. Router: Huawei  CPE B593
Når jeg bruger hastighedsmåleren (den fra erhvervsstyrelsen), så ser det fint ud: 22MB ned og 15MB op. Og når jeg så henter den nye java, så sker det med en hastighed af 150 KB/s... GAB!
Hvad er forklaringenm? og er det "3" der prioriterer målertrafik, for at få pæne tal?
Min hastighed er blevet dårligere efter opdatering af min router, men "3" har ingen fornuftige svar ... eller har de bare fået flere kunder på nettet eller lavet om på???
Jeg er temmelig træt af foretagenet ...eller er det min PC der halter? Masser af diskplads, jævnlig oprydning .. men jeg synes at både Firefox og Crome bruger temmelig megen CPU og fysisk hukommelse, når jeg ser på joblisten.
det er en 2011 HP-maskine, Presario CQ61 Notebook PC, AMD sempron M120, 3GB Ram, grafik AMD M880G.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 09:43 #1
nu kan du jo hente java fra en masse servere - og selv java.com kan have problemer med belastning.
Du kan kun måle hastighed på de servere, der ikke laver andet - men prøv nogle flere.
http://www.speedtest.net/
http://www.speakeasy.net/speedtest/
vedr FF og Chrome, så kan du have mange udviddelser og værktøjslinjer - skær ned til et minimum.
Tilsvarende med andre web-ting, der kører samtidig (fx skype og andre beskedtjenester).
Avatar billede Boejden Seniormester
15. april 2014 - 09:56 #2
hentet java tre gange på forskellige tidspunkter, samme hastighed.
har ingen værktøjslinier :-)
Upload noget bedre til Dallas men download er 30% dårligere - fortsat himmelvid forskel på hentning af Java (det er den eneste jeg har kunnet måle på, og alt andet er også eeen stor ventetid!).
Har "kun" de sædvanlige ca 80 programmer kørende, som jeg kan se i joblisten - luset dem ud jeg ved ikke skal bruges lige nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 10:12 #3
jeg bor tæt på en mast - men den står ved skole og gymnasium. I dagtimer (8 - 15) er hastighed lavere pga elevernes trafik - mens der resten af døgnet er fuld hastighed.
Avatar billede Boejden Seniormester
15. maj 2014 - 07:52 #4
hej Claes, bedt dig svare så jeg kan få afsluttet spørgsmålet - men det er åbenbart gået tabt. Så jeg prøver igen: svar venligst, for "de" rykker mig for uafsluttede sager :-)
og tak for hjælp, asbjørn
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2014 - 08:25 #5
Ok