Avatar billede ovec Juniormester
15. april 2014 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Realupgrade hv ordan fjernes den?

En XP PRO der under opstarten vise en blå skærm når den næsten er færdig med opstarts proceduren og så går den ligesom i stå - når man så trykker på startknappen kommer meddelelsen Realupgrade i en boks - dette program svarer ikke skrives der det vises med så store bogstaver at man kan ikke se det hele men ved at rode lidt med musen kommer hele navnet op

Jeg er rimelig sikker på at dette Realupdate eller resterne af det der laver balladen

Programmet vil jeg så fjerne men det er ikke i programmer fjernes i Kontrolpanelet

Jeg har lavet diskoprydning - defragmentering of kørt en  cleaner

Ovennævnte fejl kommer kun en gang imellem sommetider starter den op som den skal

En god fidus hvordan jeg får fjernet dette Realupdate vil være meget velkommen

Og en ting til - Firewall slår sommetider fra - jeg går ind og sætter den til men efter et par gange opstart er den slået fra igen
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2014 - 13:47 #1
Start evt. din maskine i fejlsikker tilstand.
Knappen "Start/Kør". Her skriver du "MSCONFIG" uden anførselstegn.
Dette åbner en dialogboks med flere faner.
Her vælger su fanen "Start". I vinduet med programmer, der startes op ved maskinestart fjerne du fluebent ud for "Realupdate".
Herefter forsøger maskinen/Windows ikke at starte programmet op.
For at fjerne problemet fuldstændigt, så kan du evt. downloade og installere Realplayer igen, og herefter afinstallere det med "Revo Uninstaller":
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
/ptj_11
Avatar billede ovec Juniormester
15. april 2014 - 21:58 #2
ptj_11 Tak skal du have for rådene - Har været inde i MSCONFIG - Start der er slet ikke nogle navne  med R som kan deaktiveres

I mit indledende spørgsmål skriver jeg Realupgrade  nede i teksten skriver jeg Realupdate det skulle selvfølgelig have været det samme som i overskriften nemlig Realupgrade  som jeg selvfølgelig beklager.

Ind i mellen dukker ordet Realscedule også op.

Inde i MSCONFIG/Start  er der slet ikke noget der ligner nogle af ordene men er der ikke inde i registreringsbasen et sted hvor man kan finde alle "smådelene" fra installerede programmer som man så kan finde alt muligt der ligner noget fra programmerne og så slette smådelene enkeltvis - men hvor er det?
Avatar billede ovec Juniormester
02. juni 2014 - 20:17 #3
ptj_11 - tak for hjælpen - er du rar at lægge en kommentar så ´jeg kan give dig point
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. juni 2014 - 20:49 #4
Du kan som et forsøg prøve at downloade realplayer og installere den igen.
Herefter burde du kunne se realplayer i revo uninstaller, og her afinstallere den.
Du skriver ikke noget om, hvad udviklingen er i dit problem? Kan du ikke lige beskrive forløbet?
/ptj_11
Avatar billede ovec Juniormester
02. juni 2014 - 22:03 #5
ptj_11 . Tak for tippet - jeg har afleveret maskinen til ejeren - det jeg gjorde var at jeg fik deaktiveret den - og så virkede den rimeligt - og så sluttede jeg sagen - tak for hjælpen - er du rar at give et svar tilbage - så jeg kan give dig points og så slutter vi sagen
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juni 2014 - 09:40 #6
Det får du her.
/ptj_11